Чи готове місто до опалювального сезону?

Напередодні опалювального сезону діяльність КП «Броваритепловодоенергія» в центрі суспільної уваги. Чи готове місто до зими, чи тепло буде в квартирах, якою є якість води в наших кранах і стан внутрішньобудинкових систем? З цими питаннями журналісти «Громадського ревізора» звернулися до директора комунального підприємства Оксани Краснощок.

Кор.: Пані Оксано, ваше підприємство має славетну історію і багато років забезпечує наше місто водою та теплом, яким є ваше підприємство сьогодні?

Оксана Краснощок: Наше підприємство «Броваритепловодоенергія» є унікальним у своєму роді, оскільки надає весь спектр послуг: і теплопостачання, і водопостачання, і водовідведення. Крім того, ми також здійснюємо обслуговування внутрішньобудинкових систем. Підприємство, подібне нашому, є лише в Кам’янець-Подільскому, в інших містах України ці функції розподілені між різними установами.

Зважаючи на такі масштаби ми маємо велике господарство. Так, до складу підприємства належить комплекс водоочисних споруд (ВОС) та каналізаційних очисних споруд (КОС). Система водопостачання має у своєму складі близько 180 км трубопроводів , а система водовідведення об’єднує майже 157 км каналізаційних мереж.

Для забезпечення міста теплом, підприємство має на своєму балансі 26 котелень: 19 стаціонарних і 7 дахових та 37 центральних теплових пунктів, які повністю здатні задовольнити потреби в тепловій енергії. Мережа магістральних трубопроводів має протяжність близько 81 км (в двухтрубному вимірі).

Як бачите, працювати є з чим. На жаль, досі багато інженерних мереж потребують капітального ремонту або часткової заміни, тому ми зараз переглядаємо інвестиційну програму підприємства і хочемо скласти план-графік ремонтних робіт на 2020 рік. Плануємо залучати до виконання програми і приватних інвесторів.

Кор.: Головне питання, яке на сьогоднішній день цікавить всіх броварчан, - чи готове підприємство до опалювального сезону в місті та роботи в зимовий період?

Оксана Краснощок: Можу ствердно сказати, що так. Але хочу на ваше питання відповісти більш широко. Готовність до опалювального сезону включає декілька складових.

По-перше, ми повністю забезпечені енергоносіями на опалювальний сезон 2019-2020 рр. Для придбання природного газу до початку жовтня нашим підприємством виконано умови договору з НАК «Нафтогаз України», а саме, – розрахунки за спожитий природний газ повинні складати 90% по всім договорам. Тож на сьогоднішній день наше підприємство включено до Реєстру споживачів постачальника газу та надано ліміти на споживання природного газу. Також підписано договір на постачання електроенергії.

По-друге, ми повністю забезпечені реагентами для очистки води для безперебійної роботи ВОС. Наразі для очистки ми використовуємо не хлор, як більшість водоканалів, а гіпохлорит натрію, якій є більш безпечним для споживача. Перед подачею в водопровідну мережу регулярно проводиться аналіз води, яка подається в оселі броварчанам і її якість повністю відповідає всім нормам, передбаченим для питної води.

По-третє, наше підприємство виконало весь перелік регламентних та ремонтних робіт необхідних для початку опалювального сезону. Зокрема, виконані гідровипробування та гідравлічна промивка мереж, ревізія запірної арматури та інше. Все обладнання котелень та центральних теплових пунктів на сьогоднішній день працює в штатному режимі.

Четверте, проведено планові ремонтні роботи на загальноміських інженерних мереж на загальну суму понад 7,5 млн. грн.

П’яте, і, мабуть, найголовніше ми повністю забезпечені кадрами. Адже без спеціалістів наше велике господарство просто зупиниться. А на опалювальний сезон з’являється потреба в розширенні штату, тому щороку на осінньо-зимовий період ми приймаємо на роботу необхідну кількість операторів котельних та апаратників хімводоочищення, які є постійним резервом підприємства.

На сьогоднішній день КП «Броваритепловодоенергія» в своєму штаті має 800 досвідчених співробітників, які готові стабільно забезпечити інфраструктуру міста Бровари та житловий фонд всіма послугами, яке надає наше підприємство, в тому числі і тепловою енергією в період опалювального сезону 2019 – 2020 року. До того ж, разом з Броварським центром зайнятості на базі підприємства проводиться безкоштовне професійне навчання за окремимиробітничими професіями.

Кор.: То виходить , що опалення в будинках та установ ви можете включити хоч завтра?

Оксана Краснощок: Ми можемо розпочати подачу теплоносія вже сьогодні (ред. - посміхається). Але маємо дотримуватись встановлених законодавством нормативів. А тому включення систем опалення буде здійснюватись за умови, що середньодобова температура зовнішнього повітря протягом трьох діб не перевищуватиме +8 градусів. Оскільки ми вже не прив’язані до дати 15 жовтня як раніше, то слідкуємо за температурою за вікном та прогнозом синоптиків. Сьогодні на календарі 22 жовтня, а погода досі радує нас теплом. Але ще раз зауважу - всі котельні на сьогоднішній день перебувають в стані 100% готовності.

До речі, опалювальний в закладах соціальної сфери – школах та садочках ми вже розпочали та відновили подачу теплоносія ще на початку жовтня.

В минулу п’ятницю, на виконання доручення міського голови Ігоря Сапожка, підрядники завершили роботи по прокладанню нових мереж та підключенню одного з корпусів ДНЗ «Малятко» до централізованої теплотраси до вул. Шолом-Алейхема. Це один з двох дитячих садочків, де вчасно не розпочався опалювальний сезон. Нам встановили термін для запуску опалення - тиждень і ми повністю його дотримались. З п’ятниці садочок опалюється.

Кор.: Відомо, що перед підприємствами житлово-комунальною сфери завжди гостро стоїть питання заборгованості споживачів. Які заходи по зменшенню заборгованості ви вживаєте?

Оксана Краснощок: Так дійсно, проблема оплати за комунальні послуги є нагальною для нас. На сьогодні більшість боржників - це населення. До слова, саме населення являється найбільшим споживачем послуг тепла – майже 90%.

Ми проводимо роботу з платниками намагаючись зрозуміти, яка фінансова ситуація в людини. Далі є два варіанти: або укладаємо зі споживачем договір про реструктуризацію заборгованості, або готуємо документи та позов до суду.

Загалом, всім абонентам, які мають заборгованість понад 3 місяці, здійснюємо дзвінки по телефону і за допомогою автоматизованого програмного забезпечення, і безпосередньо телефонують працівники підприємства, надсилаємо досудові попередження, які в подальшому використовуємо як доказову базу в суді, нерідко відстоюємо інтереси в суді. Хочу зазначити, що по досудових попередженнях ми отримали майже 36 млн. грн. Тож, і надалі працюватимемо в цьому ж напрямку.

Особливо злісних боржників відключаємо від послуг водопостачання та водовідведення за допомогою системи СПРУТ, звісно після письмового попередження. Цей метод є досить дієвим, адже за 9 місяців ми вручили майже 800 таких попереджень, а наряди щодо відключення від послуг підготували лише на 140 абонентів. Всі інші швиденько розрахувались.

Окремо хочу сказати, що в цьому місяці на підприємстві створена особлива комісія по виявленню несанкціонованих «врізок». Ця комісія за допомогою спеціального обладнання та фахівців буде виявляти несанкціоновані точки підключення до централізованих мереж. Хочу попередити порушників - штрафи за такі «врізки» та крадіжку ресурсів будуть суттєві.

Кор.: Оксано Володимирівно, дякуємо Вам за змістовну розмову.

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Найбільш популярні

П’ятниця, 13 грудня 2019, 12:02
П’ятниця, 06 грудня 2019, 10:15
Вівторок, 26 листопада 2019, 14:51
Середа, 20 листопада 2019, 10:25
П’ятниця, 08 листопада 2019, 09:23

Останні статті

П’ятниця, 13 грудня 2019, 12:02
П’ятниця, 06 грудня 2019, 10:15

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ