Броварські «маршрутки»Вартість збільшується, комфорт – на нулі!

Одвічна проблема, що хвилює чи не кожного броварчанина, який стикається із громадським транспортом: чи вийде сервіс із обслуговування пасажирів на «новий» рівень, чи ми так і залишимось, як то кажуть, у розбитого корита. Особливо гостро це питання постає останніми днями, коли містом почали поширюватися чутки про підвищення плати за проїзд

Підвищення буде

Відразу скажемо – заспокоїти городян нам нічим. Подорожчання проїзду до столиці відбудеться просто у ці вихідні. З 21 січня за одну поїздку до Києва броварчанам доведеться заплатити 12 грн. І це, кажуть перевізники, «красна» ціна, яка дозволить автопідприємст­вам ледь-ледь втриматися на плаву, а економічно-обгрунтованим називають тариф у 15 грн.
«За один день вартість палива зросла на гривню на літрі, інші розхідні матеріали теж постійно «повзуть» у бік здорожчання, світло, вода, мінімальна зарплатня – все це затрати, з якими ми щодня маємо справу. Адже штат автопідприємства – це не тільки водії. Це і механіки, охорона, адмінперсонал – фактично 50% штату. І за все треба платити щоразу більше і більше», – кажуть броварські перевізники.
Під час майже двогодинної розмови мера з перевізниками, яка відбулася 18 січня у міській раді, перевізники говорили про свої проблеми, чиновники ж наполягали на необхідності зміни самого підходу до обслуговування городян.
«Люди прекрасно розуміють всі викладені вами передумови зміни тарифу, але чекають адекватного покращення якості обслуговування. Адже скарг на вашу роботу надходить останнім часом надзвичайно багато. Підвищувати тариф на проїзд можна тільки з одночасними позитивними змінами, які реально зможуть побачити люди», – сказав Ігор Сапожко, звертаючись до перевізників.
До речі, про підвищення вартості проїзду по місту поки що не йдеться, однак це справа декількох місяців, оскільки перевізники вже подали на розгляд виконкому економічне обґрунтування вартості 5 грн. на міських маршрутах. Після того, як буде проведено всі передбачені законом процедури, на жаль, матимемо новий тариф і по місту. Скільки буде коштувати одна поїздка Броварами, поки що невідомо.

На що скаржимось?

Найбільше пасажирів не влаштовує стан транспортних засобів. Брудом в салоні, обідраними сидіннями з іржею вже нікого не здивуєш. Інколи справність гальм чи зчеплення стоїть під питанням. Невихованість, хамство, непрофесійне повод­ження водія на своєму робочому місці теж не новина. Окрім цього, деякі водії навіть не дотримуються правил дорожнього руху. У соцмережах йдуть активні обговорення щодо того, як водії поводять себе на дорозі, що без сумніву загрожує життю та безпеці пасажирів: «Одного разу я виходила на зупинці з автобуса, як раптом двері почали зачинятися і відразу водій рушив з місця. Мало того, що мене притисло дверима, так я ще й мало не випала з автобуса. Водій навіть не помітив, що не всі люди вийшли», – розповідає пасажирка Тамара. І таких історій кожен, хто користується міським та приміським транспортом, може розказати безліч.
І хоча у міській раді регулярно проводяться наради з транспортниками, впливу на них жодного немає, кожен перевізник «сам собі господар», має сам відповідати за свій транспорт та колектив.
«Звичайно, ми слідкуємо за роботою перевізників. Хоча у нашому місті і немає постійної комісії, яка б займалася контролем чи перевіркою їх діяльності, ми самостійно, час від часу, проводимо рейди. Звичайно, ми реагуємо на всі звернення громадян, збираємо наради, адмінкомісії і намагаємося усунути проблеми. Регулярно висловлюємо свої пропозиції та побажання», – розповідає Микола Загуменний, начальник управління економіки.

Топ найпоширеніших проблем, які хвилюють броварчан

До редакції «ГР» надходить багато «транс­портних» питань від броварчан. Ми виділили декілька найпоширеніших та намагалися знайти на них відповіді у компетентних осіб.
Декому доводиться підлаштовуватися під графік руху автобусів. Транспорт по Броварам має курсувати щодня до 21:30. На ділі ж, все не так. За словами городян, 2-ка і 3-ка їздять максимум до 19:20. А в зимовий період, особ­ливо коли на вулиці мінусова температура, чекати надто складно. Інколи, замість зазначених 15-ти хвилин (інтервал руху міських маршрутних автобусів), доводиться чекати і по 30–40.

1. «Взимку чекала на маршрутку 40 хв. Тоді були морози, а пішки йти далеко. Але в результаті, все ж довелося йти пішки, бо маршрутки так і не дочекалася», – розповідає пані Тетяна.
«Мені потрібно було ввечері доїхати додому, але простоявши на зупинці досить тривалий час зрозуміла, що чекати марно – маршрути просто не курсують. Опісля цього почула схожі історії від своїх знайомих, які теж не могли виїхати вчасно. Це стала закономірність, а не поодинокі випадки», – розповідає пані Олександра.
«Згідно конкурсних умов всі маршрути мають певний час роботи. Розклад руху є на офіційному сайті Броварської міської ради, на всіх зупинках. Міські маршрути ходять приблизно з 6:30 до 19.00. А 5-ка до 21:30. Але зрозуміло, що увечері маршрут не буде ходити кожні 15 хвилин», – розповідає Олена Новікова, головний спеціаліст відділу економічного розвитку.
«Міські перевізники могли б курсувати і до 12-ї ночі, проблема в тому, що немає пасажиропотоку», – запевняє Микола Загуменний.

2) «327 маршрут не зупиняється на зупинці «Вітерець». І хоча 402 та 403 стоять тут завжди,але саме вони не підходять за пунктом кінцевого призначення», – повідомляє пані Ольга.
Основна «вигрузка» пасажирів 327-го маршруту відбувається на Розвилці. Тож щоб не витрачати час, водії вирішують інколи просто не звертати увагу на зупинку.
«Вся справа у технічному боці та підході самих водіїв до своєї роботи. Деякі просто не мають змоги чи не хочуть перелаштовуватись із крайної лівої полоси до зупинки, особливо у часи пік, коли дорога завантажена автомобілями», – додає Олена Новікова.

3) «Я пенсіонерка, треба було доїхати до станції «Газонаповнювальний пункт». Але водій туди не довіз, сказав що не поїде туди, бо там не розчищено. А пішки йти по морозу далеко і здоров’я не дозволяє», – розповідає пані Віра.
«Ми збирали нараду з цього приводу. На координаційній раді з питань безпеки дорожнього руху було рекомендовано обмежити рух до цієї зупинки при несприятливих природних умовах. Все це для безпеки пасажирів, бо там вузька дорога і при розвороті, маршрутки з’їжджають в кювет», – повідомляють в управлінні економіки.

4) «Чи планують «пустити» маршрут з вокзалу на Торгмаш? Було б дуже зручно, бо багато людей їздить за таким принципом»,- запитує пан Андрій.
«Наприклад, 5-ка заїжджає на вокзал, коли йде з Торгмашу. На зворотньому напрямку- це не можливо. З Торгмашу у нас ходить багато маршрутів. Є маршрути, які перетинаються. Якщо людина знаходиться на вокзалі, вона може сісти і під’їхати до перетину з цим маршрутом, який йде на Торгмаш», – розповідають в міськраді.

Вищезазначеними питаннями коло не обмежується. Проте, варто не замовчувати проблеми та повідомляти про негаразди як перевізника, так і чиновників. Щоб якомога швидше та якісніше зафіксувати факт порушення, фахівці радять збирати якомога більше інформації про маршрут, перевізника, водія: «У салоні кожного авто розміщена контактна інформація. Бо курсує багато маршрутів і потім дізнатися на якому саме їхали і хто тоді працював, майже нереально», – акцентує увагу пасажирів Олена Новікова.
Наше видання також готове висвітлювати існуючі негаразди, тож телефонуйте, розповідайте, будемо разом розбиратися та закликати до відповіді несумлінних працівників «транспортного цеху».

Слава Одинець

marwrytka

Додати коментар


Захисний код
Оновити

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ