БРОВАРИ +11
НБУ USD 28.38

Наталя Дмитриченко: «Головна проблема Броварської клінічної лікарні в авторитарному та неефективному управлінні»

Медична реформа працює – твердять експерти. Фінансова автономність медзакладам надана – рапортують високопосадовці. Дотації з бюджетів на медицину надходять – і це факт! Але реалії такі, що в Броварах отримати кваліфіковану медичну допомогу нереально. Соціальні мережі рясніють несамовитими дописами хворих-бідолах, яким «пощастило» потрапити в міцні обійми броварських ескулапів. Все це яскраво проілюстровано фото та відео матеріалами, які підтверджують єдиний висновок – в колишній Броварській центральній районній лікарні (а нині - КНП «Броварська багатопрофільна клінічна лікарня») не все гаразд. Чому ж містяни не бачать жодних позитивних зрушень в роботі лікарні на Шевченка? Чому для пацієнтів перебування на стаціонарі перетворюється на справжнє випробування? Відповіді на ці питання повинен дати новий відділ, що створений при броварській мерії. Відтепер повний контроль за міською медициною буде здійснювати Відділ охорони здоров’я БМР. Зі слів чиновників це адекватна реакція на ту ситуацію, що склалася в медичній галузі міста.

Тож про сьогоднішні реалії роботи Броварської багатопрофільної клінічної лікарні (ББКЛ) та про перспективи розвитку медицини в Броварах ми вирішили поспілкуватись з кандидатом на посаду керівника Відділу охорони здоров’я БМР Наталією Дмитриченко.

Досьє: Наталя Іванівна Дмитриченко. Освіта: Харківська фармацевтична академія, спеціальність- провізор. Має вищу категорію з організації управління. До недавнього - завідувач аптекою ББКЛ, координатор та секретар тендерного комітету ББКЛ (раніше – БЦРЛ). Громадський діяч, представник «Центру охорони здоров’я». Кандидат на посаду керівника Відділу охорони здоров’я Броварської міської ради

 

- Ви багато років пропрацювали на різних посадах в лікарні. Ви як ніхто інший знаєте про реальний стан речей. Тож на якому світі зараз знаходиться ББКЛ?

- Дійсно, у лікарнія з 1999 року, тобто вже 20 років. Це мій другий дім і величезна частина мого життя.Тому мені як нікому болить те, що зараз відбувається в ББКЛ. Не треба бути професором медицини, щоб зрозуміти просту річ – нашій лікарні ще дуже далеко до Європейських стандартів сучасної клініки 21 сторіччя. Застаріле обладнання, занедбаний інвентар, повністю зношений інструмент – все це аж ніяк не спонукає для запровадження новітніх методик лікування. Навпаки! Вже кілька років ми спостерігаємо відтік перспективних кадрів, яких ніхто навіть не намагається зупинити. Ці фахівці не бачать свого професійного майбутнього в нашій лікарні. І від цього стає моторошно на душі…

- Що є головною причиною такого стану речей? Можливо лікарня відчуває брак коштів? Чи допомагає міська рада вижити?

Так прийнято думати, завдяки позиції, яку зайняла адміністрація на чолі з керівником ББКЛ. На кожних зібраннях колективу директор як мантру повторює одну фразу – місто виділяє недостатньо коштів з бюджету. Тому грошей немає навіть на зарплату персоналу. Про який розвиток можна казати?

Я хочу відповідально заявити: це повна нісенітниця! Ви дуже здивуєтесь, скільки коштів з міського бюджету Броварів було виділено в 2019 році, за всіма програмами підтримки медицини. 98 мільйонів гривень! Це 11% загальної дохідної частини міського бюджету. А чи досить цього для розвитку, можна побачити на прикладі первинної ланки міста. Всі амбулаторії сімейної медицини в нашому місті мають новий ремонт. Скрізь стоїть сучасне медичне обладнання. Працюють фахівці високого рівня, яких цінують та забезпечують гідною заробітною платою. Не побоюсь сказати – первинна медицина в Броварах повністю пройшла шлях реформування та цілком відповідає Європейським стандартам. Чого аж ніяк не скажеш про нашу багатостраждальну ББКЛ.

- Так в чому головна проблема?

Моя думка чітка та абсолютно зрозуміла. Проблема в авторитарному та неефективному управлінні медзакладом з боку йогокерівника – пана Валентина Багнюка, що вважає лікарню вотчиною, якою можна управляти в «ручному режимі». Недостатній рівень компетентності з питань вибору стратегії реформування закладу, питань економіки, кадрової політики, менеджменту призводить до того, що кошти м’яко кажучи використовуються не за цільовим призначенням. Таким чином повністю нівелюються рішення міськради та міського голови. Керівництву закладу просто наплювати на те, чи будуть виконані міські програми.

Яскравий приклад – фінансування першого дня перебування пацієнта в лікарні, який повинен бути повністю безкоштовним для хворого. Маю сказати, що міський бюджет в повному обсязі профінансував ці заходи в 2019 році. Однак існують чисельні скарги від мешканців, яким довелось за власний рахунок купувати все, аж до бинтів та шприців, під час перебування у лікарні. Причиною цьому є відсутність управлінських рішень, належного бухгалтерського обліку, а також системи інформації щодо наявності ліків для пацієнтів стаціонару.

Куди йдуть фінансові надходження з міського та районного бюджету? Яким чином розподіляється зарплатний фонд? Чому не вистачає коштів на ремонти приміщень та необхідне обладнання? На сьогоднішній день, вся інформація по підприємству закрита не лише від загалу, але й від людей працюючих у структурі.

- До речі, яка зараз ситуація з кадрами, їх фаховим рівнем та оплатою їх праці?

Зараз ситуація складається таким чином, що молоді та перспективні медпрацівники тікають від нас, а за ними ідуть цінні професіонали з напрацьованим багажем досвіду та знань. Все тому, що керівник вбачає у кожному активному та ініціативному співробітнику потенційну загрозу своїй персоні, виживаючи їх з колективу. Невірні управлінські рішення є результатом психоемоційного виснаження кадрів. Не всі мають достатньо сил і терпіння витримувати таке відношення керівництва, лише за останній рік можна спостерігати активний відтік медичного персоналу з лікарні.

Натомість, на сьогодні підприємство має більше 20-ти бухгалтерів. Вважаєте, лікарня потребує стільки непрофільних спеціалістів, коли лікарів та медсестер гостра недостатність? Або чому заробітна плата особистого секретаря директора вища за платню оперуючого хірурга? Можливо, тому що секретар має родинні зв’язки з керівником?..

Взагалі, персонал що працює, не має розроблених маршрутів та критеріїв надання якісної допомоги від керівництва, колективу не пояснюють засади «клієнтоорієнтовності». Пацієнтів «футболять» з одного кабінету в інший, не розуміючи, що саме люди - є головною ціллю роботи лікарні. Адже вони сплачують кошти і мають право на якісну послугу. Сьогодні у пацієнта є вибір: отримавши один раз неякісне лікування чи нечемне відношення, наступного разу він піде до іншої лікарні.

- Як вплинула медична реформа на роботу вашого закладу?

- В минулому році, відповідно до медичної реформи, заклад реформували у Комунальне некомерційне підприємство «Броварська багатопрофільна клінічна лікарня». Фактично, він отримав автономію, що мало стати поштовхом до розвитку та підняття медобслуговування лікарні на новий рівень, але не так сталося, як гадалося. І не зважаючи на потужну фінансову підтримку з боку міста, за півтора року наш заклад не покращив якості надання послуг. Пацієнти стаціонарів скаржаться на умови перебування, нестачу місць, недостатню кількість молодшого медичного персоналу та лікарів. В той же час демотивовані працівники, які не мають достойної заробітної плати, зате мають роботи «за трьох», бояться зайвий раз подати голос та заявити про свої претензії керівництву.

- Що стало цьому причиною, на Вашу думку?

Перехід до роботи у якості некомерційного підприємства мав стати поштовхом до значного прогресу. Знов наведу приклад того, що ми спостерігаємо у клініках первинної ланки нашого міста. За ті ж півтора року вони успішно провели реорганізацію, зробили ремонти в амбулаторіях, відкрили кілька нових закладів по місту – все нове, красиве.

Первинна ланка впроваджує сучасні технології та проводить навчання для персоналу,на їхньому сайті можна знайти всю необхідну інформацію про напрямки роботи клінік та записатись на прийом до лікаря. Крім того, вони регулярно звітують про свої фінансові витрати перед місцевою владою та громадою. Ось вам наявний приклад, як це має бути! А що в ББКЛ? Електронна черга, он-лайн запис до лікаря, автоматизований документообіг? – це ціль без плану.

- Що потрібно зараз зробити лікарні, аби теж мати позитивні зрушення, після отримання автономії?

Перш за все, на підприємстві вкрай потрібно провести господарський аудит та інвентаризацію, які б дали поняття про матеріально-технічну базу: що є в наявності, а що конче треба докупити. Необхідно провести ретельний фінансовий аудит: звірити надходження з витратами, розрахувати можливі доходи лікарні, виходячи з кількості пацієнтів та вартості послуг, переглянути систему нарахування фонду оплати праці медпрацівників.

Мають бути поставлені завдання щодо перегляду штату співробітників, його оптимізації. На мою думку, сьогодні підприємство має невиправдано роздутий штат непрофільних працівників. Знов таки, навіщо лікарні 24 бухгалтери, коли є гостра потреба в лікарях та медсестрах? Нова організаційно-правова форма дає можливості залучати інвестиції, впроваджувати платні послуги, співпрацювати з первинною ланкою міста. Потрібно лише правильно все організувати, та налагодити роботу у новому руслі.

- У чому, на вашу думку, сильні сторони багатопрофільної клінічної лікарні?

По-перше, потужне фінансування з місцевого бюджету – насправді, такі програми, як працюють в Броварах, є далеко не в кожному місті. Власне, по більшості, саме завдяки цьому, броварська лікарня має хорошу матеріально-технічну базу.

Ще одна вагома складова – висококваліфікований персонал. Наша вторинна ланка має дійсно потужний потенціал у вигляді професійного та спрацьованого колективу. Деякі з них багато років віддали роботі в лікарні, знають чим вона живе, розуміють її проблеми, мають ідеї стосовно їх вирішення, але, на жаль, нинішнє керівництво не бажає їх чути. Відбувається справжній моральний пресинг та створюється нездорова атмосфера у колективі. Як результат – дефіцит медпрацівників, на який скаржиться головний лікар. Він лише не зізнається, що цей дефіцит – результат справи його рук.

- Ви теж потрапили до персон «нон грата»?

Так, у мені Багнюк теж побачив конкурента. Чому так? Можливо, через те, що я ніколи не боялась висловити свою думку, своїми ініціативами намагалась змінити на краще роботу закладу.

- Яким зараз вбачаєте вихід із ситуації, що маємо в клінічній лікарні?

Сьогодні Бровари взяли курс на створення нового підрозділу виконавчої влади - Відділу охорони здоров’я. Я вважаю це дуже правильне і своєчасне рішення. Даний підрозділ об’єднає та скоординує роботу всіх медичних закладів міста, стане контролюючим органом за витратами бюджетних коштів, які направляються на броварську медицину, виключить можливість нецільового та неефективного використання коштів. Власне, тому я подаю свою кандидатуру на посаду керівника даного підрозділу. Для мене особисто – це реальний шанс змінити підхід до роботи ББКЛ, в тому числі, позитивно вплинути на внутрішню ситуацію, стимулювати прогрес даного закладу. У мене багато ідей, але основна мета одна: я дуже хочу, щоб наші люди знову повірили у якісну доступну медицину, яку вони можуть отримувати від комунальних медичних підприємств Броварів.

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Найбільш популярні

П’ятниця, 02 жовтня 2020, 15:52

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ