БРОВАРИ +18
НБУ USD 28.27

Гнат Данилевич: «Програмування – основа для майбутнього»

Про Академію професій майбутнього у Броварах, яка готує програмістів та блогерів нового покоління, ми нещодавно писали. А нині «Громадський Ревізор» зустрівся з одним із вчителів закладу, аби дізнатись хто «кує та гартує» юні кадри. Знайомтесь, Гнат Данилевич – програміст, вчитель курсу з основ програмування.

- Як ви стали викладачем Академії?

Я сам ще студент, отримую освіту програміста в UNIT Factory (Українська національна фабрика IT). Своє навчання гармонійно поєдную з роботою в Академії професій майбутнього, адже по-перше: я люблю дітей і маю досвід роботи з ними (два роки працював вожатим у літньому таборі), а по-друге: найкращий спосіб закріплювати та розвивати знання – це передавати їх іншим.

- Які курси ведете сьогодні?

В Академії професій майбутнього я викладаю нині два курси: розробка ігор та програмування C/C++.

Ігри мої студенти розробляють за допомогою багатоплатформового інструментуUnity – це технології світового масштабу на яких сьогодні працюють ігри для персональних комп’ютерів, мобільних пристроїв, інтернет-додатків, і т.ін. Вважаю, що дана платформа має певну специфіку в роботі, тож для легкості сприйняття матеріалу та подальшого навчання, за цією програмою найбільш комфортно працювати підліткам, починаючи з 11-12-ти років. В цьому віці вони мають достатні знання з базових дисциплін, наприклад, математики, геометрії простору. У підлітків вже є певна витримка та системність – якості необхідні для опанування програми.

gnat 1

Для дітей, які пов’язують своє майбутнє з програмуванням, я веду курс програмування C/C++. Ці дві мови покладені в основу інших мов програмування, тісно взаємодіють з операційними системами та є найскладнішими на сьогодні. Тобто, знаючи ці дві мови, з легкістю можна опанувати будь-яку іншу, зрозуміти як працює комп’ютер, пам’ять, процесор і т.д. На моєму курсі C/C++ діти отримують фундаментальні знання комп’ютерних наук та програмування – це непростий курс, тому він буде цікавий лише для тих, хто дійсно хоче працювати у цій сфері в подальшому, або якщо дитина любить важкі задачі - ставити собі виклики та долати їх.

- Як заохочуєте дітей до навчання?

Модульна система навчання в Академії передбачає одне заняття на тиждень протягом трьох місяців, тобто всього три місяці один модуль. Маючи лише одне двогодинне заняття на тиждень неможливо обійтись без домашніх завдань. Щоб людина не вивчала, необхідно закріплювати матеріал вправами, інакше за тиждень все забудеться. Я відразу попереджаю своїх студентів, що необхідно працювати вдома. Але я також прагну, щоб діти були зацікавлені в процесі навчання і в результаті, тоді у них самих є бажання займатись, тоді не треба змушувати додатково виділяти час вдома для опрацювання матеріалу…

Наприклад, на курсі з розробки ігор я дав можливість кожному студенту розробити власну гру. І поставив перед ними мету: за місяць маю скачати їхню гру з додатку Play Маркет в смартфоні – такий собі «залік» для них. Такі задачі пробуджують азарт, бажання дітей працювати над собою, вдосконалюватись і досягати мети. Повірте, зараз коли я заходжу в цю групу ніхто не байдикує та не гає даремно час – всі плідно працюють, та досить успішно просуваються, маю сказати.

- Що має отримати студент по закінченні навчання?

Деякі з моїхучнів вже зараз проявляють себе дуже здібними в IT-сфері. До речі, сьогодні у мене найкращими в групах є дівчата. Я розумію, що коли приходять такого рівня діти, вони потребують практичних навичок, що виходять за рамки класичної програми. І я намагаюсь вкласти в них максимум корисних прикладних знань, аби за три роки, по закінченні школи, вони були готовими спеціалістами, і могли йти працювати.

Це моя мета – дати професію моїм студентам, реальні навички та знання. Впевнений, що навчання має бути практичним, абсолютно практичним! А не відірваним від сучасних реалій, як у нинішніх школах та ВНЗ. Наприклад, мій власний досвід навчання у державному ВНЗ став повним розчаруванням. Як можна отримати сучасну освіту з конкурентними на ринку знаннями в тій самій IT-сфері, коли навчальні програми ВНЗ безнадійно застарілі?! Сучасні технології не стоять на місці, вони постійно змінюються, оновлюються та модернізуються. Якщо хочеш отримати затребувану в майбутньому професію – обирай свідомо.

Зараз у кожного є можливість отримати альтернативну освіту, займатись дистанційно самоосвітою, величезна кількість інформації довкола нас насправді.Власне, тому я теж не стою на місці, весь час вдосконалююсь, навчаюсь, отримую новий досвід, аби дати своїм студентам актуальні знання зі своїх дисциплін.

- Програмування – це для обраних чи для кожного?

Я впевнений, що зовсім скоро програмування ввійде в життя кожної людини. Як зараз всі вміють користуватись Excelта Word, так в недалекому майбутньому будуть знати основи програмування. Адже комп’ютери все більше входять у наше життя: новітні технології, роботи, штучний інтелект розвиваються шаленими темпами, і задача людини в такому світі – вміти налаштувати все це на роботу, яка відповідатиме поставленим цілям і задачам.

Програми з року в рік стають простіші, універсальніші, тож скоро опанувати програмування буде все одно, що навчитись водити автомобіль – було би бажання! Тому я вбачаю майбутнє за цією професією, для мене програмування – як інструмент досягнення нових цілей, але зараз – це ще й моя професія.

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Найбільш популярні

Останні статті

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ