БРОВАРИ +9
НБУ USD 27.96

Дистанційне навчання в локдаун. Чи готові броварські школи?

Локдаун з 8 по 25 січня заборонив здобувачам освіти відвідування освітніх закладів, окрім дитячих садочків. Тож для школярів, у яких зимові канікули закінчились 10 січня, знову розпочалось навчання з дому. Що передбачено нинішнім законодавством для організації дистанційного навчання? Яким чином підготувались броварські школи? Відповіді на ці питання намагався з’ясувати «Громадський ревізор»

Законодавче регулювання дистанційного навчання

Жорсткий карантин навесні 2020-го вніс незворотні корективи в освітні процеси українських шкіл. Він змусив викладачів терміново опановувати сучасні технології, змінювати педагогічні підходи й методики роботи. На початку осені, 8 вересня 2020 року, МОН видало Наказ № 1115, який офіційно врегулював питання організації дистанційного навчання у закладах освіти. А 16 жовтня 2020 року набрало чинності відповідне Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти.

Основні засади визначені Положенням:

- заклади освіти в рамках власної автономії можуть самостійно (через схвалення педагогічною радою) визначати форми організації освітнього процесу та обирати освітні електронні платформи, онлайн-сервіси та інструменти;

- організація освітнього процесу та діяльності закладу загальної середньої освіти належать до повноважень його керівника;

- під час дистанційного навчання зміст освіти і кількість годин для його опанування не скорочується, а реалізується в синхронному та асинхронному режимах (синхронний режим - це робота учня та вчителя в режимі онлайн, в прямому ефірі, сюди відносять аудіо- та відеоконференції в zoom, skype, чи інших ресурсах; асинхронний режим – всі решта способів взаємодії прим. редакції);

- не менше 30 відсотків навчального часу, передбаченого освітньою програмою, на дистанційному навчанні організовується в синхронному режимі;

- поточне та тематичне оцінювання результатів навчання учнів проводиться дистанційно. Але кількість робіт, які виконують учні для такого оцінювання (з фіксацією оцінки у класному журналі), не повинна бути надмірною і спричиняти перевантаження учнів.

Важливо підкреслити, що новим законодавчим документом прописана також участь батьків у дистанційному навчанні: «Батьки сприяють виконанню дитиною освітньої програми, навчальних програм.., а також сприяють дотриманню учнями академічної доброчесності в освітньому процесі». Також передбачається відповідальність батьків за невиконання своїх обов’язків через інформування служби у справах дітей.

Як це працює в броварських школах?

Керуючись чинним Положенням та новим Санрегламентом для закладів загальної середньої освіти, з 11 січня броварські освітяни розпочали учбовий процес з використанням технологій дистанційного навчання.

44 melnyk

 

Як розповіла начальник Управління освіти і науки БМР Оксана Мельник, необхідну інформацію про організацію дистанційного навчання та новий розклад учні і батьки можуть знайти на сайтах своїх шкіл. Вона повідомила, що технічно всі школи міста Бровари сьогодні забезпечені для ефективного освітнього процесу в дистанційному режимі, а вчителі пройшли відповідне навчання, курси та тренінги. «На період локдауну вчителі можуть працювати як з дому, так і в школі. Працівникам освітніх закладів не заборонено приходити на роботу. Тож якщо хтось не має засобів для підготовки матеріалів та онлайн-включень вдома, викладачі можуть приходити до школи і користуватись шкільною технікою», - уточнила Оксана Миколаївна.

Стосовно норми Положення МОН, що передбачає для вчителів організацію не менше 30 відсотків навчального часу на дистанційній освіті в синхронному режимі, очільниця Управління освіти БМР пояснила: «Фактично це означає, що вчитель зобов’язаний проводити онлайн-уроки з класом. Але водночас, тривалість цих уроків обмежена новими санітарними нормами, що набули чинності з 1 січня нового року. Так, безперервний урок біля комп’ютеру для учнів початкових класів може тривати до 10-15 хвилин, для учнів середньої школи до 20-25 хвилин, для учнів старших класів – до 30 хвилин».

Оксана Мельник говорить, що технології дистанційного навчання передбачають попереднє самостійне ознайомлення учнів із новим матеріалом. Це робиться за рахунок підручників, презентацій від вчителів, відеопосилань у Google Клас та інших засобів. Час синхронного навчання передбачено, аби учні могли поставити вчителю питання й отримати роз’яснення стосовно незрозумілих моментів. Згідно Положення, такі уроки можна проводити як в аудіо-, так і відеоформаті, але ігнорувати їх зовсім вчитель не повинен.

В дусі нового часу

44 gladyshevska

Директор ЗОШ №3 Лілія Гладишевська розповіла, що на час дистанційного навчання уроки в школі організовано відповідно розкладу, враховуючи затверджену санрегламентом їх тривалість.

Для покращення комунікації з учнями вчителі школи використовують хмарний сервіс Google Клас, програми для відеоконференцій Zoom та Skype. У групах Viber з'ясовують незрозумілі питання та питання організаційного характеру. Крім того, частина вчителів викладає у Google Клас власні відеоуроки з певних тем, які можна переглядати і виконувати у зручний дитині час. Окремо вчителі фізкультури розробили та підготували цікаві фізкульт-хвилинки для учнів, які інші педагоги можуть вставляти під час своїх уроків для розминки дітей.

Як показали перші дні навчання, такий підхід – дуже зручний в роботі для вчителів і учнів. Короткотривалих онлайн-включень викладачам достатньо для пояснення нового матеріалу або відповідей по наявним запитанням учнів. Решту часу школярі можуть використати для самостійного закріплення матеріалу і виконання домашніх завдань. Таким чином у дітей є достатньо часу не лише для навчання, але й для відпочинку.

Досвід допомагає

44 bolila

Директор загальноосвітньої школи №10 Надія Боліла розповідає, як учбовий процес з використанням технологій дистанційного навчання організовано в її закладі: «Перед початком чверті всю інформацію про дистанційне навчання батькам у групах Viber доносили класні керівники. Основні інструменти для роботи сформувались ще під час першого карантину, це – Google Клас та Zoom. Завдання вчителями даються відповідно розкладу, а виконувати їх дитина може протягом дня».

Директор розповідає, що початкова школа завдяки НУШ (програма «Нова українська школа» - прим. редакції) повністю забезпечена технічними засобами для проведення уроків в дистанційному форматі. Зі старшою школою, зізнається, трохи складніше, адже за кожною аудиторією закріплено кілька класів і викладачів, на яких лише один комплект техніки. Тож вчителі старшої школи для забезпечення безперебійного освітнього процесу також користуються власною технікою.

«Порівняно з весняним карантином, зараз працювати набагато легше. Вчителі пройшли необхідне навчання, хтось займався самоосвітою та підвищував кваліфікацію. Учні і батьки мають досвід попередніх трьох місяців. Всі почуваються більш впевнено, процес можна назвати налагодженим і більш ефективни... але наживо зі своїми учнями ми любимо працювати більше. Тож сподіваємось, за два тижні локдаун закінчиться і ми зустрінемось з нашими дітьми в класах», - посміхається Надія Петрівна.




 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ