БРОВАРИ +5
НБУ USD 28.16

«Передвиборчий психоз» або як політики шиють у дурні броварчан

Виборча істерія, що прокотилась країною восени, чомусь вирішила затриматись в Броварах чи не до Водохреща. За що нас так покарала Феміда в особі Київського окружного адмінсуду - питання вже не актуальне. По факту жовтневе броварське волевиявлення скасували і місцевий «політичний паноптикум» понуро пішов на друге коло. А на допомогу переможцям та переможеним з усіх куточків нашої Батьківщини почали сповзатись штабісти, аналітики, модератори, смм-ники та інші «адепти вільного волевиявлення», для яких перевибори в Броварах – зірковий час покращити фінансовий стан у період загальнодержавного електорального затишшя. У підсумку Бровари на кілька місяців перетворилися на «Силіконову долину» безглуздих та нещадних політичних технологій, заручниками яких нам доведеться перебувати щонайменше до неділі 17 січня. А якщо не пощастить - то і ще кілька тижнів. То ж для тих, у кого ще вистачає здорового глузду з іронією дивитись на все, що відбувається навколо, пропонуємо наш імпровізований хіт-парад політичної клоунади та передвиборчої еквілібристики в Броварах.

Майбах з гречкою

Чи не найбільший скандал цих перевиборів відбувся наприкінці грудня, коли в броварських групах в соцмережах та в місцевих ЗМІ з’явилися публікації про те, що у Броварах на вул. Чубинського виявили складування продуктів харчування, які за твердженням очевидців, призначені для підкупу виборців. За словами одного з кандидатів на посаду міського голови, магазин належить Олені Дудар – доньці відомого забудовника та кандидату в списку однієї з партій-учасників виборчого процесу. Там було виявлено близько тисячі продуктових наборів. Всі вони – в пакетах, брендованих логотипом партії. «Пайок» складався з борошна, печива, цукру, макаронів та олії. Сумарно вартість пайка склала близько 100 гривень.

Але найцікавіше відбувалося далі. Рятуючи імідж партії, креативні політтехнологи вирішили видати виборчу «гречку» за… волонтерську допомогу воїнам АТО. Цинізм ситуації полягає в тому, що хлопців-волонтерів використали, що називається, «в темну». Їм запропонували цю «допомогу фронту» як нібито колись закуплені товари, що зараз потребують негайного використання у зв’язку з закінченням термінів зберігання.

foto1

Проте така «легенда» знов набула розголосу. Своє обурення таким вчинком публічно висловили броварські волонтери. Відповідне відеозвернення в соцмережах та бурхлива реакція користувачів тільки підлили масла у вогонь. Тож недолуга спроба засіяти шлях до майбутнього «гречкою» зайняла умовне третє місце у нашому хіт-параді.

foto2 1

Голос до голосу: битва за спостерігачів

Добре відомо, що в нормальних виборчих умовах партійні штаби намагаються сформувати лави своїх прихильників із використанням традиційних мотиваційних механізмів. В хід йдуть брендовані сувеніри, ручки, блокноти та інші дрібнички. Проте нормальні умови – це не про Бровари. Фахівці одного з партійних домів небезпідставно вважають, що ніщо так не зміцнює довіру до кандидата, як поповнення карткового рахунку потенційного прихильника. Тож вирішили просто найняти своїх виборців на роботу. Завдання просте – в день виборів нібито припиняти будь-які спроби конкурентів застосувати скупку голосів! За це обіцяють «перекинути» на карту 1000 гривень через тиждень після виборів. Принаймні, так стверджують користувачі соцмереж, що масово викладають фото рекламних листівок з пропозиціями роботи спостерігачами на виборчих дільницях. В фейсбуці навіть «гуляє» аудіозапис «інструктажу», який проводить інтерв’юер з потенційним «працівником». Виявляється, робота зовсім «не пильна». Головне - підтримати кандидата від партійного дому і можна йти додому. Як свідчать публікації користувачів соцмереж, пропозиції стати «віп-спостерігачем» надходять від різних політичних сил. Іноді навіть з готівковою оплатою на місці. Дати юридичну оцінку таким діям повинні правоохоронці, а в нашому хіт-параді передвиборчих «ноу-хау» – це почесне друге місце.

foto4 1

 

foto3 1

foto5

Соціальний передвиборчий проект: аукціон небаченої щедрості

Ніколи так не брешуть, як на рибалці та перед виборами. Тож коли заходить мова про покращення життя пенсіонерів та зниження комунальних тарифів, можна не сумніватись: перед вами черговий передвиборчий фейк. Але на місцевих виборах треба придумати правдоподібну обгортку для таких солодощів. Броварське «ноу-хау» у цьому напрямку не зовсім й броварське. Якщо у Києві є «картка киянина», то в Броварах повинна бути «картка броварчанина». І з’явитись вона повинна саме напередодні виборів. Але між двома картками є невеличкі відмінності. Якщо у столиці це муніципальний проект, який регламентований рішеннями київської влади, то у нас – проект однієї людини, яка бере участь в усіх без винятку виборах, намагаючись одночасно стати і міським депутатом, і депутатом області, і мером Броварів, і депутатом Верховної Ради. Звичайно і пакет послуг за такою карткою в порівнянні з Києвом дещо «обрізаний»: вітамінки, одноразові маски, безкоштовні юридичні консультації та… кисень. Мабуть, на той випадок, коли юрист вже безсилий. Насправді, є ще проїзд за 3 гривні до Києва, але тільки на двох «втомлених» маршрутках, інтервал руху між якими може складати години.

foto6

Щоправда, зараз великої активності по видачі карток біля офісу партійного осередку не помічено. Тож, цілком вірогідно, що головною метою акції були персональні дані броварчан, які потім використали для організації нескінченних набридливих дзвінків з проханням про підтримку «проєвропейських» кандидатів.

foto7 2

Але ще простіше, взагалі не ламати голову над замістом програми. Достатньо дістати з шухляди ту, що добре себе зарекомендувала в минулому (наприклад, програму «З турботою про кожного»), закріпити на неї ярличок своєї партії (бажано червоного кольору), додати асоціацій зі столицею (ну який броварчанин не мріє про пряму гілку метро «Лісова – Порошинка»!). А далі - головне не стримувати себе у передвиборчих обіцянках. Обов’язково гарантуйте соціальний хліб, благодійні зубні протези та безкоштовну флюорографію в «Феофанії». Справа майже зроблена! А якщо знайти в інтернеті якісне фото лідера громадських уподобань (наприклад, діючого мера! Яка різниця, що він балотується від власної партії та є її головою?) та використати його на свої агітпродукції, то взагалі у виборчій риториці можна замахнутись і на будівництво прямого монорельсового сполучення між «Зеленою папугою» та Геологорозвідкою. Тим більше, що в 2012 році Броварам вже гарантували тролейбус. Але тоді щось пішло не так… Тож цьогорічні партійні соціальні обіцянки – беззаперечні переможці нашого хіт-параду.

foto8 2

foto9

Мудрець казав, не дай вам Бог жити в епоху змін. Від себе добавимо, якщо вже вас спіткала така доля, хай вистачить вам розуму та критичного мислення, щоб приймати виважені рішення. Тож коли 17 січня, у неділю, ви вирушите до своєї виборчої дільниці (а зробити це потрібно, незважаючи ні на що!), озирниться по сторонах, подивиться навколо. Подумайте над тим, яке велике щастя вам випало жити саме зараз, в ці хвилини, на цьому чудовому і такому рідному куточку планети під назвою Бровари. Зрозумійте, що ніяка «велика політика», ніякі «політтехнології» ніколи не зможуть стати на заваді справжнім людським відносинам, інтелекту та здоровому глузду. І тільки після цього, з легким серцем, заходьте до кабінки для голосування. Ваш вибір буде завжди правильним!

 

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ