БРОВАРИ +29
НБУ USD 27.68

Оксана Краснощок: «Броваритепловодоенергія» має чіткий антикризовий план та в поточному режимі готується до нового опалювального сезону»

Сьогодні комунальне підприємство «Броваритепловодоенергія» переживає не найкращі часи. Фінансовий результат від господарської діяльності дуже далекій від позитивного. Проте підприємство має стратегічне значення для міста, тому головне завдання – забезпечення броварчан теплом та водою. «Громадський ревізор» поспілкувався з директоркою «Броваритепловодоенергії» Оксаною Краснощок про те, яке майбутнє вона бачить для «комунального гіганта» міста, та як підприємство готується до старту опалювального сезону.

Через що накопичились борги?

Як розповіла нам Оксана Краснощок, «Броваритепловодоенергія» (БТВЕ) має великі борги за енергоносії, які тягнуться ще з минулих років. Головна причина такої стану речей – залежність підприємства від НКРЕКП (Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг). За обсягами надаваних послуг БТВЕ повинно затверджувати свої тарифи у цього регулятора ринку. Проте чиновники розглядати заявки комунальників не квапляться. Іноді на погодження тарифу потрібні місяці. А ціна на енергоносії – показник ринковий. Вона чекати на реакцію можновладців не буде. Тому і виходить, що ледве встигли погодити тариф на тепло, як потрібно його перепогоджувати знову. Адже ціна газу знову змінилась. Через це і виникає так званий «економічно необґрунтований тариф». І як наслідок збитковість підприємства.

За словами Оксани Володимирівни, зараз загострилась проблема у боргах за електроенергію. Частково вони тягнуться ще з минулого року. На щастя, вдалося знайти порозуміння з Київобленерго і зробити цілком зрозумілий графік реструктуризації заборгованості.

«Оскільки на сьогодні підприємство не має економічно обґрунтованих тарифів, які б відшкодовували повні витрати, у нас утворився касовий розрив. Не стовідсотковий тариф не дає нам можливості повністю компенсувати витрати, які ми несемо при наданні послуг. І це стосується як тепла, так і води й водовідведення» - окреслила суть проблеми Оксана Краснощок.

Не в останню чергу такій фінансовій кризі посприяло недостатнє надходження коштів від населення. У зв’язку з епідемією COVID-19 та введеними на цій підставі карантинними заходами, багато людей лишилося без роботи, а отже, не всі могли своєчасно та у повній мірі оплачувати рахунки за комунальні послуги.

За словами Оксани Краснощок «Броваритепловодоенергія» зараз має велику кількість боржників, у яких накопичилися заборгованості за тепло у більш ніж 10 тисяч гривень та більш ніж 5 тис. грн за воду. З кожним із цих споживачів працюють у межах законодавства: спочатку їм надсилають досудові претензії та намагаються домовитися особисто, а якщо це не вдається – доводиться подавати судові позови. Одначе, хоч у таких випадках суд завжди стає на бік комунальників,вони змушені нести витрати за судові витрати. Тим не менш, реалії показують, що навіть судові рішення не завжди допомагають, бо у деяких боржників просто немає коштів на сплату рахунків.

Як вирішують питання?

Через складну ситуацію, яка склалася на комунальному підприємстві, його керівництву доводиться вдаватися до достатньо жорстких заходів. Наприклад, розглядається можливість переходу на індивідуальні публічні договори, які передбачають досить жорстку індивідуальну відповідальність кожного споживача.

«Як вже було сказано, тарифи регулюються на державному рівні НКРЕКП. Підприємство подає їй свої розрахунки, їх перевіряють і тільки після цього тарифи затверджують). До цього часу Верховна Рада не погодила законопроект про прийняття індивідуальних публічних договорів. Законодавство диктує, що ми повинні мати новий тариф на послуги, який нам встановили ще в березні. Однак він може застосовуватися лише разом з індивідуальними договорами, яких поки що немає», - коментує директорка «Броваритепловодоенергії».

Це означає, що якщо б не трапилася епідемія коронавірусу, комунальники мали б ходити по домівкам місцевих мешканців та укладати з ними особисті договори. Розуміючи, що зараз це неможливо, було вирішено перейти на публічний договір. Він ухвалюється як стандартний, його мають виставити на загал на офіційному сайті, після чого підприємство матиме більш дієві заходи впливу на неплатників. Це допомогло б стягнути більшу суму заборгованості та покривати найнеобхідніші витрати – на зарплатню робітникам та електроенергію.

Ще один законопроект, на який очікують комунальники, стосується можливості розстрочення заборгованості за спожитий газ та електроенергію, яка утворилася станом на 1 травня цього року з надавачами послуг терміном на 5 років. В першу чергу це важливо для сплати боргів за газ. Власне, і виникли вони через те, що вартість газу свого часу стрімко зростала, а тарифи за нею підвищувати не встигали. «Броваритепловодоенергія» має надію, що вони теж скористаються цим розстроченням та пройдуть відповідну процедуру.

Також очікують прийняття закону, котрий компенсує різницю тарифів підприємствам, який дозволить усунути касові розриви та допоможе погасити цією різницею борги за енергоносії. Кошти на це надаватиме держава.

Міська влада Броварів не залишила комунальників наодинці з фінансовими проблемами. Ще на початку року «Броваритепловодоенергія» отримала від міста 15 мільйонів гривень, які тоді спрямували на виплату заборгованості по електроенергії та виплату зарплат колективу.

Ніяких премій та вимушені відпустки працівників

Чи не найскладніше далося вирішення питання з виплатою зарплатні працівникам підприємства. «Усього на нашому підприємстві працює більше 770 осіб. Усі вони задіяні по кільком напрямкам діяльності. Це теплопостачання, гаряче водопостачання взимку, постачання холодної води та водовідведення, обслуговування внутрішньобудинкових мереж каналізації, водопостачання, опалення тощо. При цьому середня зарплатня у нас становить 11600 гривень», - розповідає Оксана Краснощок.

А отже, щомісячні відрахування на зарплатню сягають мільйонів гривень. Тож щоб не вдаватися до доволі жорстких заходів, керівництво підприємство провело нараду з профспілковою організацією, де дійшли рішення, що абсолютно кожен працівник має взяти відпустку за власний рахунок на 15 днів.

«Виходить, що кожен з нас втратить половину заробітної плати. Але ми розуміємо, що коронавірус завершиться, що з тарифами все дійде до ладу. Тож на нараді з профспілкою ми вирішили, що ми будемо шукати шляхи, аби до кінця року ці кошти людям компенсувати. Зрештою, життя не закінчується, ми всі працюємо та не втрачаємо роботу. Не допускаючи збільшення заборгованості з виплат зарплатні, ми зможемо легше розрахуватися за спожиту електроенергію», - говорить Оксана Володимирівна.

Також найближчі три місяці всі працівники «Броваритепловодоенергії» працюватимуть без преміювання. Поки підприємство є збитковим, додаткових фінансових заохочень колективу надавати не зможуть.

До подібних фінансових негараздів колектив підприємства здебільшого поставився з розумінням. Дехто навіть з власної ініціативи приходить на роботу, незважаючи на незаплановану відпустку, аби розібратися з усіма нагальними справами.

Чи вплинуть борги на опалювальний сезон?

Якою б складною не була фінансова ситуація у комунальників, вони гарантують, що на опалювальний сезон вона не вплине. До нього вже починають готуватися. Проводиться технічне обслуговування мереж, відбуваються гідровипробування, створений відповідний штаб по підготовці до опалювального сезону.

Оксана Краснощок, своєю чергою, звертається до броварчан з проханням відповідально ставитися до оплати отриманих комунальних послуг: «Ми докладаємо неймовірних зусиль для підтримки стабільності на нашому підприємстві. Ми всі розуміємо, що підняти тарифи зараз – це значить покласти додатковий тягар на кожну родину. А часі зовсім нелегкі і кожна гривня рахується. Тож це не вихід! І ми йдемо шляхом скорочення наших витрат та жорсткої економії. В свою чергу розраховуємо на підтримку броварчан. На своєчасну сплату комунальних послуг та недопущення заборгованості. І ще раз запевняю – Бровари будуть з теплом та водопостачанням завжди. Це наша сфера відповідальності і ми вирішимо всі поставлені перед нами завдання».

Додати коментар


Захисний код
Оновити

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ