«ВІДКРИТЕ МІСТО» БЕЗ МЕШКАНЦІВ ЧОМУ ІНТЕРНЕТ-ІНІЦІАТИВА НЕ ЗНАЙШЛА ВІДГУКУ СЕРЕД БРОВАРЧАН

Куди звертатись із наболілою проблемою? Що Вам більш важливо? Офіційна відписка чи результат? Чудова ініціатива Фонду Східної Європи інтернет-платформа «Відкрите місто» не знайшла відгуку серед броварчан. Чому так - розбирався «Громадський Ревізор»

Давайте змоделюємо ситуацію: відкриваєте Ви очі, дивитесь у вікно і бачите, як під Вашим будинком, ну наприклад, роз­тікається величезна калюжа. Прорвало трубу. Які Ваші подальші дії? Варіантів може бути декілька.

Перший: Ви набираєте на стаціонарному телефоні 6-11-11, або витрачаєте кілька гривень з мобільного, якщо не маєте стаціонарного, і телефонуєте на гарячу лінію виконкому. Там Вашу проблему фіксують і обіцяють вирішити у найкоротший термін.

Другий варіант: Ви вдягаєтесь, берете із собою паспорт і вируша­єте до відділу звернень громадян, де пишете офіційну скаргу, реєструєте її і чекаєте розгляду у триденний термін. А в цей час вода вже затоплює підвал Вашого будинку.

Варіант третій: написати про проблему у фейсбуці і отримати декілька десятків коментарів із співчуттями і скаргами на владу, яка нічого не робить.

Але є ще й четвертий варіант, що потребує від Вас мінімальних зусиль і в той самий час передба­чає оперативне вирішення Вашої проблеми. Це інтернет-платформа «Відкрите місто». Ви реєструє­тесь на сайті через профіль в соціальній мережі, викладаєте свою проблему, додаєте фото, за можливістю, і спостерігаєте, як комунальники вже найближчим часом приводять трубу і Ваш будинок в доаварійний стан.

НЕВТІШНІ ЦИФРИ

Здавалося б не сайт, а просто порятунок якийсь. Програма ство­рена аби прибрати бюрократію і спростити спілкування людей із чиновниками. І, хоча «Відкрите місто» носить статус неофіційних звернень, реагують на нього так само, як і на паперові чи телефонні скарги. Але, при такій кількості безперечних «плюсів» статистика говорить про зворотне.

Офіційних звернень до відділу звернень громадян за 2015 рік було отримано 5800. Гаряча лінія виконкому отримує по 300-500 телефонних дзвінків щотижня (наприклад, на минулому тижні було зафіксовано 529 телефонних звернень). А от «Відкрите місто» за рік роботи у Броварах отримало менше 50 скарг і пропозицій.

«Проблема у відсутності будь-якої реклами. Мало хто знає, що ця ініціатива запроваджена у Броварах. Наприклад, у Луцьку віконце «Відкритого міста» розміщено на головній сторінці офіційного сайту міста, там люди користуються цим ресурсом, а у нас він просто загниває», - пише Максим, активний користувач мережі інтернет.

ПРОБЛЕМА В НЕОБІЗНАНОСТІ

І дійсно, була б реклама, робота пішла значно швидше. Зараз у програмі зареєстровано вісім відділів виконкому і комуналь­них підприємств, до яких можна звернутися із проблемою: відділ містобудування і архітектури, спецвідділ контролю за станом благоустрою, КП «Броварите­пловодоенергія», КП «Бровари- Благоустрій», відділ молоді та спорту, управління економіки, відділ комунальної власності та управління житлово-комуналь­ного господарства. Саме вони, здебільшого, відповідальні за вирішення нагальних комуналь­них проблем міста.

«Я, як модератор сторінки, лише корегую отримані звернення, прибираю з них нецензурну лек­сику, додаю їм статус «в роботі» і відсилаю до потрібного відділу. Я не займаюсь рекламою чи просуванням сайту. Це не в моїх повноваженнях», - хитає головою Тетяна Коморна, начальник від­ділу по роботі із зверненнями громадян.

Вона показує нашим журналіс­там Закон України «Про звернення громадян», яким керується в своїй роботі і наголошує, що «Відкрите місто» не має ніякого офіційного підґрунтя.

«Через інтернет може звер­нутися кожен. Навіть під вига­даним ім’ям чи без адреси. Ми не зобов’язані реагувати на такі звернення. Зараз розробляється оновлений сайт Броварської місь­кої ради, можливо, на ньому і буде посилання на «Відкрите місто». А може буде достатньо лише електронних петицій і звернень. Не в моїй компетенції вирішувати чи потрібне нам «Відкрите місто». Я лише працюю із існуючими зверненнями», - каже начальниця.

Стає зрозумілим, що з боку відповідальних осіб ініціативи чекати не має сенсу. Тож потрібно просто самим ставати активними користувачами інтернет-ресурсу. Різниця між «Відкритим містом» і офіційним зверненням лише у формі спілкування. Наприклад, із коментарем держслужбовця на сайті ви не зможете звернутися до суду чи притягнути когось до відповідальності. Але часу на фіксацію своєї проблеми витра­тите значно менше, тим самим прискоривши її вирішення. То що ж для Вас важливіше? Реальний результат? Чи офіційні відписки?

Ксенія Хотянович

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Найбільш популярні

Середа, 13 вересня 2017, 09:56
Середа, 13 вересня 2017, 10:01
Понеділок, 09 жовтня 2017, 11:37
Вівторок, 19 вересня 2017, 10:04
П’ятниця, 01 вересня 2017, 15:42
Понеділок, 21 серпня 2017, 11:29
Вівторок, 19 вересня 2017, 14:19

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ