ДОВІРЯЙ, АЛЕ ПЕРЕВІРЯЙ : ЯК ПРОХОДИТЬ У БРОВАРАХ ПОВІРКА ВОДОЛІЧИЛЬНИКІВ

Прибічників розрахунків за комунальні послуги через прилади обліку, а простіше – лічильники, з кожним роком стає все більше. Однак, не всі усвідомлюють, що дуже важливим аспектом експлуатації лічильника є повірка, яку періодично мають проводити фахівці. «Громадський Ревізор» намагався отримати відповідь на основні питання, що виникають у споживачів

НАВІЩО?

«А навіщо?» - питанням на питання відповідають городяни, коли ми намагалися з’ясувати чи проводилася у них повірка при­ладів обліку води. Ну, працює собі, циферки крутяться, щомісяця показники знімають, то нащо його чіпати? Хай собі торохтить потихеньку. Відразу зауважимо, що «торохтіти» лічильник не повинен апріорі і навіть один цей показник – наявність сто­ронніх звуків – може свідчити про несправність приладу.

«Лічильник – це механізм, що рахує воду, яку споживає окремо взятий споживач. І як будь-який прилад підлягає періодичному обстеженню на правильність фік­сації показників. В даному випадку це обстеження і називається повірка», - пояснює начальник відділу збуту КП «Броварите­пловодоенергія» Володимир Чипаченко.

Під час проведення повірки не просто перевіряється правиль­ність нарахування приладом кубометрів використаної води, але й проводиться профілактична чистка приладу та перевірка під високим тиском на герметизацію. Погодьтеся – краще перевірити лічильник та вчасно його замінити, аніж в результаті його протікання робити ремонт сусідам знизу.

ЯКИМ ЧИНОМ?

Згідно Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» повірка лічильників проводиться раз на три роки. За місяць метрологічною лабо­раторією КП «Броваритеплово­доенергія» проводиться повірка близько 200 лічильників холодної та гарячої води.

Який же механізм цього процесу?

«Нами визначаються споживачі, що підпадають під повірку лічиль­ників. Кожному направляється повідомлення про необхідність повірки, яке під підпис вручається мешканцям нашими контр­олерами», - каже Володимир Чипаченко.

У «Тепломережі» інформують про дату та час, коли до вас завітають фахівці. Після того, як ви дійшли згоди з комунальни­ками, ваш лічильник потрапляє до рук фахівців, а у вашій оселі тимчасово «прописується» його брат-близнюк, який рахуватиме спожиті кубометри, допоки не повернеться ваш прилад. Всі ці дії фіксуються в акті, який під­писується споживачем та пред­ставником «Тепломережі».

«На час проведення повірки, а це може бути від декількох днів до місяця, наші спеціалісти вста­новлюють тимчасовий лічильник, який по закінченні перевірки знімається та замінюється на ваш, або на новий», - розповідає інженер з метрології КП «Бро­варитепловодоенергія» Сергій Слепченко.

ЗА ЧИЙ РАХУНОК?

Всі роботи по демонтажу лічильника, встановленню тим­часового приладу, проведенню власне повірки та монтаж того, що пройшов перевірку, або нового лічильника, проводяться за рахунок КП «Броваритеплово­доенергія». Кошти на ці роботи закладено в тарифі.

Однак, вже декілька разів ми повторили словосполучення «новий лічильник». Невже все- таки потрібно купувати новий прилад?

«Дійсно, якщо лічильник не від­повідає нормативу та не пройшов повірку, споживач зобов’язаний закупити новий прилад, а надавач послуг безкоштовно проведе його встановлення та пломбування», - попереджають в «Тепломережі».

На щастя, ціни на нові прилади не надто «космічні». Наприклад, в «Епіцентрі» лічильник зараз можна купити, щоправда зі знижкою, за 128 грн., загалом же ціна на них коливається в межах 150-300 грн.

НЕ ХОЧУ, НЕ БУДУ, НЕ ДАМСЯ

Ну, а якщо геть нема бажання віддавати свій лічильник на пере­вірку? Якщо мене все влаштовує і я не хочу, щоб «тепломережівці» тупали в моїх апартаментах та ще й щось там знімали-встановлю­вали? Можна й так свій характер показати, ніхто не заперечує. Але сумніваємося, що вас вистачить надовго.

«Якщо споживач не допускає в квартиру наших спеціалістів, що, до речі, буває і є однією з най­більших перешкод у нашій роботі, хочемо відразу попередити - у випадку, коли повірка лічильника не буде проведена з вини спо­живача, нами складається акт, а споживач переводиться на нормативну оплату, тобто нара­хування проводитиметься не за показниками лічильника, а згідно нормативів на кількість зареє­строваних осіб», - попереджають у КП «Броваритепловодоенергія».

Тоді, оцінивши всі переваги «життя з лічильником», вам таки доведеться купувати новий прилад та звертатися до «Тепло­мережі», аби вам встановили та опломбували лічильник. Тож краще одразу цивілізовано та без­коштовно пройти процедуру і на три наступні роки бути впевненим у справності свого приладу обліку.

Ольга Підлісна

Додати коментар


Захисний код
Оновити

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ