РЕМОНТУВАТИ НЕ МОЖНА ДЕМОНТУВАТИ: ДЕ ПОСТАВИТИ КОМУ?

Ще чотири роки тому керівники підприємств, розташованих поблизу шляхопроводу по вулиці Кутузова, почали бити на сполох та звертатись до місцевої влади щодо негайної реакції на швидке руйнування об’єкту. Для них це питання дуже гостре, адже під мостом проходять єдині під’їзні шляхи до їхніх підприємств

Тоді, в 2012 році, враховуючи висновки спеціалістів, міські чиновники прийняли однозначне рішення – провести капітальний ремонт шляхопроводу. Зараз же доля цієї споруди чи не найоб­говорюваніше питання як серед депутатського корпусу, так і серед звичайних броварчан, переважно мешканців Торгмашу. Частина депутатів вважає, що ремонт місту дуже вартісний та й не про­служить він більше 20 років. Тож, на їх думку, краще демонтувати споруду і прокласти дорогу на 4 полоси руху. Який же варіант розвитку подій більш вигідний для міста за оцінками експертів - дізнавався «Громадський Ревізор».

ЦІНА ПИТАННЯ

Проект «Капітальний ремонт шляхопроводу через залізничні колії (під’їзні) заводу «Торгмаш» по вул. Кутузова в м. Бровари Київ­ської області» був розроблений в 2013 році. Загальна вартість робіт по проекту передбачалась в сумі 15 029,31 грн.

Під час проведення ремонт­них робіт спеціалісти виявили серйозні проблеми з третьою та п’ятою опорами, які не були означені при проектуванні. Вра­ховуючи ці обставини було про­ведено корегування проектної документації і загальна вартість робіт зросла до 27 819,415 грн.

Станом на 1 січня 2016 року на капітальний ремонт шляхо­проводу вже витрачено 9,0 млн. грн., що складає більше 30% від планових обсягів фінансування. Фактично залишилось дофінансу­вати роботи на суму 18,8 млн. грн.

Розглянемо другий варіант. За словами директора НВФ «Мостопроект», яка займалася корегуванням проекту капіталь­ного ремонту шляхопроводу, Дмитра Каплинського орієнтовна загальна вартість виготовлення проекту демонтажу споруди, виконання робіт по демонтажу та облаштування дороги на чотири смуги руху складатиме від 25 до 28 млн. грн.

І це не остаточна сума. До неї не включені витрати на утилізацію конструкції, адже є питання, куди подіти бетонні елементи. Також, на сьогодні достеменно не відомо скільки коштів потрібно буде витратити на їх облаштування згідно діючих ДБНів та СНіПів.

Вулиця Анікієнка (Кутузова) - магістральна вулиця загально­міського значення, тому ширина вулиці та ширина проїзної частини має відповідати встановленим нормативам. Якщо розраховувати будівництво дороги на чотири смуги руху по 3,65 м кожна, вар­тість робіт складатиме близько 15 млн. грн. і знов таки без вра­хування витрат на облаштування розв’язки, під’їзних доріг та мереж зовнішнього освітлення.

ТЕРМІН ЕКСПЛУАТАЦІЇ

«Щодо термінів експлуатації шляхопроводу, вважається недоцільним вкладати бюджетні кошти у міст, якщо він навіть від­ремонтований простоїть менше 25 років», – пояснює Дмитро Каплинський.

Взагалі споруди подібного типу будуються на термін від 70 до 100 років. Цей шляхопровід вже про­стояв 30 років при незадовільній експлуатації.

Крім того, на даному шляхо­проводі при його первинному проектуванні та будівництві не було передбачено влаштування дренажу та водовідводу. За висновками експертів, саме вода зруйнувала опори та пілони. В нинішньому проекті капітального ремонту відвід води передбаче­ний. Можна говорити про те, що даний об’єкт після реконструкції буде мати кращі характеристики, ніж навіть новозбудований.

Проектанти запевняють, якщо в цьому році якісно виконати ремонтні роботи, то термін екс­плуатації об’єкту становитиме близько 50 років. Звичайно, за умови належної експлуатації. Це означає: регулярне очищення від сміття та льоду водовідвідних трубок, проїзної частини і троту­арів, змащення опорних частин, частковий ремонт гідроізоляції в місцях руйнування асфаль­тобетонного покриття, заміна заповнення деформаційних швів, ямковий ремонт, тощо.

СТРОКИ ВИКОНАННЯ РОБІТ

На користь ремонту однозначно говорять і заплановані терміни реалізації проекту капітального ремонту. За словами Олександра Ярко, представника компанії-під­рядника «Альтсервіс», при умові своєчасного фінансування, ремонтні роботи по об’єкту завершать вже до кінця 2016 року. Тобто, вже в цьому році відновлять повноцінне та без­печне сполучення Торгмашу з центральними Броварами та Києвом.

Якщо ж іти по другому варіанту - демонтажу, то процес затягнеться на роки. В цьому випадку події будуть розвиватись наступним чином – виділення коштів на виготовлення проекту демонтажу та внесення змін до бюджету - виготовлення проекту - державна комплексна експертиза цього проекту - тендер на визначення підрядника. Вся бюрократична тяганина затягнеться до кінця поточного року. Лише в наступ­ному році можна переходити безпосередньо до робіт по демон­тажу споруди. Ці роботи також займуть близько півроку-рік за умови належного фінансування. А далі бюрократичний ланцю­жок повториться. Тільки вже по проекту будівництва дороги. Далі стане питання відновлення проїзду.

ВИРІШЕННЯ ТРАНСПОРТНИХ ПИТАНЬ

Насправді шляхопровід вирішує зараз кілька транспортних про­блем, які виникнуть у разі його демонтажу.

По-перше, це місце розвороту для автомобільного транспорту. За першим мостом на Торгмаш, що проходить над залізницею, направо йде вулиця Радистів. На цій вулиці розташовано кілька гаражних кооперативів та підпри­ємств. Весь автотранспорт, який виїжджає з Радистів в сторону Масиву чи на Київ розвертається саме під шляхопроводом.

Якщо шляхопроводу не буде, потрібно облаштовувати кільцеву розв’язку, однак ширина вулиці Кутузова не дозволяє побудувати такий об’єкт.

По-друге, при будівництві дороги необхідно забезпечити заїзд та виїзд для автотранспорту підприємств, які розташовані біля шляхопроводу та мешканців при­ватного сектору в районі Радіос­танції. Тобто, треба прораховувати будівництво не тільки чотирьох смуг руху, а й двох під’їзних доріг.

По-третє, залізнична гілка, яка ділиться на 9 гілок. Всі визнають, що зараз складні економічні часи, залізниця не використовується майже 3 роки, але є наміри в подальшому відновити її роботу. Про це свідчить звернення керівника Броварського заводу торговельного машинобудування, направлене до міської ради. Демонтувати колії буде просто злочином.

Якщо залізницю залишати, необхідно облаштовувати залізничний переїзд. А це супер­ечить законодавству. Відповідно до Інструкції з улаштування та експлуатації залізничних пере­їздів, не допускається відкриття нових залізничних переїздів загального користування, якщо на відстані менше 5 км є діючий переїзд, шляхопровід або проїзд під штучними спорудами.

Та навіть, якщо переїзд від­крити, через нього заборонено організовувати рух громадського транспорту. Залишається єдина можливість – змінювати міські маршрути в об’їзд переїзду – по вулиці Вокзальній в обидва напрямки. Та чи витримає таке навантаження вулиця, яка вза­галі не пристосована до руху маршруток? Питання риторичне.

І наостанок, законодавство зобов’язує при розробленні схем транспортних зв’язків замі­нювати існуючі перехрещення з автомобільними дорогами шляхопроводами. А в Броварах тим часом виникають думки, як зруйнувати вже збудований об’єкт.

Що ж краще для розвитку міста і броварчан - закінчити в цьому році запланований ремонт та від­крити сполучення чи демонтувати споруду? Право робити висновки залишаємо читачам.

Вікторія Майстренко

most

Додати коментар


Захисний код
Оновити

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ