ПРОДУКТИ ПО ЦІНІ ВИРОБНИКІВ РЕАЛЬНІСТЬ ЧИ ЧЕРГОВА РЕКЛАМНА ВИТІВКА?

Комунальний магазин, де буде представлена продукція броварських виробників із мінімальною націнкою. Утопія чи цілком здійсненна ідея? Дізнавався «Громадський Ревізор»

oputyvanya
Великий просторий магазин у центрі міста. Усміхнена продавчиня, багатий вибір різноманітної продукції і ціни лише трохи вищі за собівартість. Чи можливо це в реальному світі? В Броварах вважають, що цілком. Принаймні саме з такою ініціативою виступає мер Броварів Ігор Сапожко.

АБИ НІКОГО НЕ ОБРАЗИТИ…

Утримувати комунальний магазин з точки зору економіки буде зовсім неви­гідно. Це видно і неозброєним оком. Розмістити приміщення в центрі міста і утримувати його за бюджетні кошти, коли ситуація з фінансуванням і так зовсім не сприятлива – схоже на утопію. Але якщо за кошти самих товаровиробників створити упорядковані МАФи, що будуть органічно вписуватися у зовнішній дизайн міста і заразом знаходитися на спеціально відведеній території – то це вже конструк­тивний підхід.

Вже декілька місяців, як у місті розпо­чалася активна боротьба із стихійною та виїзною торгівлею. Це відбувається не для того, аби взагалі перекрити кисень підприємцям міста, а для того, аби упо­рядкувати їх.

«Ми хочемо створити конкурентоспро­можні умови для броварських виробників і у той самий час викоренити з міста пере­купщиків, що займаються роздрібною торгівлею і збагачуються за рахунок меш­канців», - пояснює ідею Василь Андреєв, заступник міського голови.

ПОЧАТОК ПОКЛАДЕНО

Силами спецвідділу контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста разом з комунальниками та підприєм­цями проводиться демонтаж незаконно встановлених кіосків, а за участю поліції вилучають продукцію з «лотків». І навіть незважаючи на те, що більшість підпри­ємців з’являються знову на наступний же день, поступово вулиці Броварів стають менш захаращеними стихійною неза­конною торгівлею.

«Ми плануємо спочатку демонтувати всі незаконні споруди, потім знайти місця, що будуть пристосовані для роз­міщення МАФів, затвердити універсальний дизайн кіосків, що не буде порушувати благоустрій, а потім закріпити ці МАФи за броварськими виробниками», - ділиться планами Олег Єжаков, виконуючий обов’язки начальника спецвідділу.

НЕМА ДЕ ПРОДИХНУТИ

Найбільша проблема в тому, що великі супермаркети розраховуються із поста­чальниками через 100 днів після реалізації товару. А з теперішніми коливаннями валют і постійно зростаючими цінами такий вид розрахунку майже не залишає шансів для броварських підприємств конкурувати на полицях магазинів із гігантами виробництва. Тому у ідеї «виробничого» магазину на етапі роз­робки – суцільні плюси, як для влади і пересічних броварчан, так і для компаній-виробників.

«Я за подібну ініціативу. Бо, хоч у наших місцевих виробників ціни і нижчі за ринкові, але торгові точки відкривають підприємці з інших міст, що мають біль­ший прибуток. Буде чудово, якщо ідея буде реалізована. І для людей це буде вигідніше, бо, наприклад, і у хлібзаводу, і у «Бровари-Молоко», і у «Беста» ціни нижчі, ніж у продукції, що реалізується зараз в магазинах», - розповідає Олександр Лопатюк, ТДВ «Бровари-Молоко».

Отже, наразі ідея лише на стадії роз­робки, але вже має своїх прихильників як серед місцевої влади, так і серед вироб­ників. Що буде далі - побачимо згодом. А поки що так звані «перекупщики» аж ніяк не хочуть покидати насиджені місця на броварських вулицях.

Маргарита Струтинська

Додати коментар


Захисний код
Оновити

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ