СОРРІ, МОНТЕССОРІ: АБО СКЛАДНОЩІ СУЧАСНОГО НАВЧАННЯ

У Броварах десять загальноосвітніх шкіл, декілька з них спеціалізовані, є гімназія та приватні школи. То куди ж краще всього віддати свою дитину, аби через 11 років з навчального закладу вийшов готовий до ВУЗу абітурієнт?

СКЛАДНОЩІ ПЕРШОГО РОКУ

Дійсно не позаздриш зараз ні батькам першачків, ні дітям. Мама й тато з усіх своїх батьківських сил намагаються влаштувати Вовчика чи Маринку, Назарчика чи Яринку у най-най-найкращу школу, до особливого вчителя, з креативним підходом та неорди­нарною програмою. Питають по знайомих, у яких діти вже вчаться, звертаються за порадою до інтернет-спільноти: «Що скажете про школу таку-то? А про вчителя такого-то?» 

Півроку-рік вагаються, домовля­ються та переймаються і нарешті йдуть…до територіально най­ближчого закладу освіти.

«І це правильно! Адже усі заклади освіти нашого міста зна­ходяться практично у рівних мож­ливостях у плані впровадження інноваційних програм.», - кажуть у міському управлінні освіти.

А далі – квіти, посмішки, Перше вересня і починається…

«Шановні батьки, скажіть, це тільки у мене враження, що приклад з математики у другому класі неможливо розв’язати, не застосувавши формулу, яку ми вчили на третьому курсі фізмату?!»

«Ви тільки уявіть – завдання для першокласника: намалювати, як виглядає спів жабки, шелест крил великого птаха та весняна крапель?! Намалювати!!!»

«Бувають завдання на логіку, типу – ось картинка, здогадайся сам, яке до неї завдання і зроби!», - такими батьківськими вислов­люваннями просто рясніють соцмережі.

То що ж це – гіперболізовані претензії тих самих батьків, які ще рік тому намагалися знайти для своєї дитини найкреатив­нішого викладача чи школу з найпрестижнішою програмою, чи все-таки сучасні шкільні про­грами дійсно настільки складні для сприйняття?

МАЄМО ТЕ, ЩО МАЄМО

Кожній школі у Броварах є чим похвалитися. Програма «Росток» запроваджена практично в усіх навчальних закладах, а якщо не цілком, то використовуються певні педагогічні прийоми, запо­зичені з цієї програми. Основні принципи даної програми – підготовка учнів не просто до зазубрювання певного матеріалу, а до його логічного сприйняття.

«Ця інноваційна програма дозволяє учням самостійно прогнозувати рішення, вста­новлюючи причинно-наслідкові зв’язки.», - пояснює завідувач науково-методичного центру міського управління освіти Олена Мартенко.

Відгуки серед батьків, і не тільки броварчан, досить неоднозначні – від повного захвату, до чогось на кшталт «караул!»

«Мій в 4 класі, я дуже задо­волена. Вирішують такого типу приклади, які у мене були у 8-му. Після уроків ходить ще на два гуртки, часу вистачає. Я дуже задоволена «Ростком», це краще, ніж звичайний клас.», - каже бро­варчанка Ольга.

«Якщо дитина любить мате­матику та логіку, то справиться. Інакше до півночі будуть сидіти з домашніми завданнями. Ця програма передбачає великий обсяг самостійної роботи – звідси і багато домашніх завдань. Будьте до цього готові.», - радять у соцмережах досвідчені мами «ростківців».

Науково-педагогічний проект «Інтелект України» вже протягом трьох років успішно впроваджу­ється в Броварській спеціалізова­ній школі №7. В ідеалі програма направлена на підготовку науко­вих дослідників та орієнтована на академічно обдарованих дітей. За словами директора школи Ольги Жигулової, програма надзвичайно інтенсивна, але завдяки грамотній побудові навчального процесу та застосуванню різноманітних мето­дик, діти навіть молодшого віку не втомлюються та з задоволенням вчаться. Загалом програма заре­комендувала себе в позитивному руслі, має дуже хороші відгуки і від педагогів, і від батьків.

«Ми були на відкритих уроках в третьому класі, що займається по «Інтелекту України», то діти абсолютно спокійно відповідали на питання, які стоять в ЗНО у випускних класах.», - розпо­відає Ольга Жигулова, директор СЗОШ№7.

Як не крути – результати досить показові. Як повідомили нам в управлінні освіти, ще два навчальні заклади міста з наступ­ного навчального року планують запровадити «Інтелект України».

У Навчально-виховному об’єднанні проводять дослідно- експериментальну роботу Всеукраїнського рівня по розро­бленню моделі «Школи життєвого успіху» (докладніше ми розпо­відали про цей спеціалізований навчальний заклад у №31 від 22.10.15 р.). Нагадаємо тільки, що «Школа життєвого досвіду» має на меті випустити в доросле життя вихованця зі сформованим світо­глядом, в тому числі – з первин­ними професійними навичками.

«Ми спрямовуємось на підго­товку кваліфікованого працівника відповідно до вимог сучасного світу.», - каже директор БНВО Ірина Ткачук.

Систему розвивального навчання Ельконіна-Давидова застосовують у п’ятій, другій та десятій школах. Основна ідея даної програми заключається в тому, що для засвоєння матеріалу необхідно відійти від традицій­ного підходу до навчання та допо­могти дитині не напряму досягати поставленої мети, а,швидше, зна­йти шляхи найраціональнішого вирішення тієї чи іншої задачі. Такі навички не тільки допомагають в навчанні, але й пригодяться дітям в подальшому житті, впевнені педагоги.

І це ще далеко не всі інноваційні програми, проекти та напрямки, що культивуються у навчальних закладах Броварів. Не можна не згадати про те, що багаторічне впровадження літературної спад­щини В.Сухомлинського від ДНЗ «Ялинка» вже має продовження у ЗОШ№2, естетико-натуралістичне навчання та виховання привива­ють школярам у ДЕНЦ «Камелія»,а «хмарні сервіси» успішно впрова­джуються в гімназії ім. Олійника.

Вибрати є з чого, було б бажання дітей та батьків.

ВЧИТИ ВЧИТИСЯ

«Основна мета, яку ставить педагог, який впроваджує у себе на уроках ту чи іншу інновацію – навчити учня вчитися. З першого класу наші діти вчаться логічно мислити, працюють зі словни­ками, розвивають фонетичні та лексичні навички.», - каже Олена Мартенко.

А з приводу складності при виконанні домашніх завдань, методисти рекомендують батькам з першого дня навчання підтриму­вати тісний зв’язок з викладачами.

«Якщо батьки системно слідку­ють за навчанням дитини, цікав­ляться домашніми завданнями та у разі складнощів не соромляться звернутися до вчителя, то посту­пово спільними зусиллями всі питання вирішуються», - радить методист управління освіти Любов Ярмоленко.

І дійсно, судячи з відгуків деяких батьків, не такий вже й складний «Росток» та інші програми, при бажанні та співпраці з вчителем дійсно можна разом з дитиною осилити ази навіть самого інно­ваційного проекту.

«Вся сучасна програма тільки доводить, що у нас, дорослих, практично відсутнє логічне мис­лення. Необхідно вчитися разом з нашими дітьми!», - погоджується з думкою фахівців броварчанка Наталія.

Тож залишається побажати успіху учням та їх батькам і сказати тільки одне – тримайтеся, до кінця навчального року залишилось менше року!

Ольга Підлісна

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Найбільш популярні

Середа, 13 вересня 2017, 09:56
Середа, 13 вересня 2017, 10:01
Субота, 21 жовтня 2017, 14:21
Понеділок, 09 жовтня 2017, 11:37
Вівторок, 19 вересня 2017, 10:04
П’ятниця, 01 вересня 2017, 15:42
Вівторок, 19 вересня 2017, 14:19

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ