БРОВАРСЬКІ ДОРОГИ - РЕАЛІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

Магістралі, автошляхи, траси та стежини – все це по суті дороги, які ведуть з пункту А в пункт Б. І від того, в якому стані вони знаходяться, залежить безпека як водіїв та пасажирів, так і пішоходів. «Громадський Ревізор» вирішив проінспектувати стан дорожнього господарства Броварів, підвести підсумки виконання ремонтних робіт за рік та зазирнути в плани на наступний.

ПРИВАТНИЙ СЕКТОР ТАКИ ДОЧЕКАВСЯ

За інформацією управління жит­лово-комунального господарства, за поточний рік у Броварах на проведення капітального ремонту доріг буде освоєно 8 122,8 тис. грн., результат використання коштів вже можна побачити на вулицях Леонтовича, Сєрова, Попудренка, Радгоспній, Героїв Сталінграду, Винниченка, Вось­мого з’їзду Рад.

Мешканці цих вулиць чекали своєї черги подекуди більше десяти років, невтомно направ­ляючи звернення до різних інстанцій. І от нарешті дочекались. Загалом в цьому році відремон­товано близько 12 тис. кв. метрів дорожнього покриття

На даний час завершуються роботи з капітального ремонту дороги по вул. Сєдова – асфаль­тування закінчено, проводиться укріплення обочини. На вулиці Степана Разіна теж працює тех­ніка – проводиться планування профілю,все фактично готове для асфальтування, чекають сприятливих погодних умов. В активну фазу ремонту увійшла і вулиця Металургів. Здати її «під ключ» обіцяють за два тижні, а до кінця року також заплановано провести ремонт дороги по вулиці Семашка.

Багато це чи замало? Звичайно, більшість броварчан ствер­джуватиме – все, що зроблено однозначно добре, однак, хотілося б і там підлатати, і там заасфальтувати, а он там взагалі нову дорогу прокласти.

«Скільки можна терпіти таку несправедливість?! Центральні вулиці ремонтують, прибирають, а до нас ніяк руки не доходять! Кому жалітися? Що вони там собі дума­ють?», - такі гнівні тиради можна частенько почути від мешканців приватного сектору.

Наприкінці бюджетного року та у період активного формування бюджету-2016 ми вирішили розібратися – яким же чином плануються ремонтні роботи на автошляхах нашого міста на наступний рік.

dorogi1

АБЕТКА ГОСПОДАРЮВАННЯ

Всі дороги Броварів перебува­ють на балансі КП «Бровари-Благо­устрій», а основним документом, який регламентує діяльність в сфері дорожнього господарства є Правила утримання об’єктів бла­гоустрою міста Бровари. Згідно цих правил щорічно до 1 жовтня балансоутримувач доріг подає до УЖКГ заявку з переліком доріг, що підлягають ремонту у наступному бюджетному році.

Визначається цей перелік комі­сією під час обстеження стану доріг, яке проводять двічі на рік. В першу чергу обстежують магі­стральні вулиці та ті автошляхи, де проходять міські маршрутки. В зоні першочергової уваги і так звані стратегічні вулиці, які можуть використовуватись для об’їзду під час ремонту або аварій на центральних артеріях міста, наприклад, вулиці Гоголя, Старо­троїцька, Андрєєва, Коккінакі.

«Після обстеження складається перелік вулиць, що підлягають ремонту. Потім УЖКГ, враховуючи обсяги робіт, визначає якому саме виду ремонту – поточному чи капітальному – підлягає та чи інша дорога», - розповідає начальник управління ЖКГ Галина Плотнікова.

Окремо на кожен вид робіт складається перелік та орієнтов­ний кошторис, потім подається бюджетний запит на розгляд депу­татських комісій. Після прийняття бюджету, вже маючи конкретну суму, виділену на ремонт доріг, визначаються конкретні вулиці, врешті - остаточний перелік затверджується на засіданні виконкому.

Здавалося б, вулиці затверджені, кошти виділені, дочекатись лишень гарної погоди, а це десь квітнь-травень, і можна активно починати дорожні роботи. Але не все так просто. Для того, щоб на вулицю вийшли фахівці з асфальтоукладчиком та катком, необхідно розробити проектну документацію, пройти державну експертизу та отримати деклара­цію на початок будівельних робіт. Ось така «довга дорога в дюнах» виходить.

МІЖБУДИНКОВА ІСТОРІЯ

Не менш нарікань з боку мешканців викликає і стан внутрішньобудинкових проїздів. Але тут схема підготовки до про­ведення дорожніх робіт дещо інша. Заявки на ремонт повинні подавати балансоутримувачі житлових будинків, біля яких знаходяться ці самі проїзди. Тобто, в ідеалі керівники ЖЕКів ще на початку осені мають подати до УЖКГ інформацію про найбільш проблемні ділянки, а не хапатися за голову, коли вже всі терміни закінчаться. В минулому році заявок на асфальтування міжбу­динкових проїздів від ЖЕКів було не так вже й багато, зате скарг від бровар чан хоч відбавляй. Цьо­горіч комунальні підприємства врахували свої помилки і вже на початок вересня передали заявки в УЖКГ.

Зауважимо, що незважаючи на відсутність інформації від балансоутримувачів, у цьому році проведено досить великі обсяги робіт саме на прибудинкових територіях. Бульвар Незалежності, вулиці Енгельса, Олімпійська, Черняховського, Грушевського, Возз’єднання, Мічуріна, Горького, Лесі Українки та Київська – двори багатьох будинків на цих вулицях вже можуть похвалитися свіжим асфальтним покриттям. На все це було використано близько 120 тисяч гривень.

Кому пощастить наступного року та яка сума буде виділена на наступний рік дізнаємось після прийняття бюджету, однак враховуючи кількість проблемних ділянок, роботи в комунальників буде багато.

До речі, за допомогою в питанні асфальтування можуть зверну­тися і ОСББ та ЖБК.

«Їм виділяються кошти по Програмі підтримки ОСББ, тобто вони можуть подати заявку на ремонт будь-чого – даху, під’їзду, електрощитової, міжбудинкового проїзду, все, що їм потрібно, але визначитися з найбільшою про­блемою і бути готвими до того, що проектну та дозвільну докумен­тацію вони повинні виготовити самостійно», - пояснює Галина Плотнікова.

Кожен такий запит досконало вивчається, береться до уваги фінансовий стан ОСББ, матері­альна база, робота з боржниками, наявність резервного фонду та інші фактори.

РЕМОНТУВАТИ ЧИ БУДУВАТИ?

Є ще один аспект «дорожнього» питання. Як слушно зауважили фахівці управління житлово- комунального господарства, їх завдання – ремонт вже існуючих доріг, а розвитком міської інфраструктури разом зі шляхами сполучення займається інший підрозділ міської ради – відділ капітального будівництва.

«40% доріг у місті – це грунтові дороги, які потребують не ремонту, а саме будівництва. Тому потрібно чітко розрізняти – потребує дорога ремонту чи її треба спочатку привести до стану дороги, а не стежки і тоді вже звертатися з претензіями», - кажуть в УЖКГ.

Декілька нових вулиць вже «на слуху» у броварчан. Василя Симо­ненка, В’ячеслава Чорновола, Козацька вже частково збудовані за кошти інвесторів, які активно зводять нові житлові квартали Броварів та вносять свою частку у розвиток інфраструктури міста.

«У планах на наступний рік – добудувати вулиці Симоненка, Чорновола та Чубинського. Ці роботи досить масштабні та вартісні, тому їх буде проведено частково за інвесторські кошти, а частково за кошти місцевого бюджету», - ділиться планами начальник відділу капітального будівництва Людмила Павлик.

Тож якщо вашу заявку на асфаль­тування дороги перенаправлено до відділу капітального будівництва, не поспішайте висловлювати невдоволення бюрократичною тяганиною. Швидше за все, вашу дорогу потрібно не ремонтувати, а будувати. І хто знає, можливо, після вашого звернення ВКБ запланує новеньке сучасне асфальтне покриття саме для вашої вулиці.

Катерина Ковальчук

dorogi t

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Найбільш популярні

Середа, 13 вересня 2017, 09:56
Середа, 13 вересня 2017, 10:01
Понеділок, 09 жовтня 2017, 11:37
Вівторок, 19 вересня 2017, 10:04
П’ятниця, 01 вересня 2017, 15:42
Понеділок, 21 серпня 2017, 11:29
Вівторок, 19 вересня 2017, 14:19

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ