ДВОКОЛІСНІ БРОВАРИ ЧИ ГОТОВЕ МІСТО ДО ВЕЛОДОРІЖОК?

«Коли Броварами можна буде спокійно їздити на велосипеді?» «Чи з’являться у місті велодоріжки?» Листи з подібними запитаннями броварчани масово пишуть до нашої редакції.

Один з останніх листів до нас надійшов від Марка Кривошлика. Його дуже хвилює питання, коли ж місцева влада нарешті дійде до питання велодоріжок: «Якщо хочуть в Європу, то нехай і роблять те, що в Європі».

Редакція «Громадського ревізора» вирішила на собі перевірити, чи готові Бровари до облаштування велодоріжок та чи безпечно сьогодні пере­суватися містом на велосипеді.

ВЕЛОСИПЕДНА ЕКСКУРСІЯ МІСТОМ

Ми орендували велосипеди в одному з прокатів. Година оренди коштує 35 гривень. Брати на цілий день значно вигідніше – 120 гривень за велосипед, проте для непідготовленої людини така прогулянка буде перебором.

Час для велопрогулянки ми обрали піковий – з 17:30 до 20:00. Отже, перша вулиця, якою ми їхали – Кірова. Вона досить завантажена у цей час, адже бро­варчани на авто та маршрутках повертаються додому. Ми відчули всю «привітність» з боку авто­мобілістів, які навіть не помічали нашу невеличку колону велоси­педів. Тому швидкість руху була мінімальною, а пильність у рази вища, ніж зазвичай.

Перший шок, який ми отримали на Кірова, коли нас почали притискали до узбіччя. Пересуватися тротуаром на цій вулиці – не кращий варіант, адже вибоїни та ями на кожному кроці.

Після такого адреналіну ми вирішили повернути до парку «Перемога». Тут можна було трохи розслабитися, адже майже ніхто не заважав пересуватися велосипедом.

З парку ми виїхали на головну вулицю міста – Гагаріна. Тут нас чекали інші перешкоди. По-перше, ми зрозуміли, що ця вулиця – це суцільна безконтрольна паркова для автомобілів. По-друге, через засилля маршру­ток доводиться так маневрувати, як і не снилося учасникам світових перегонів Тур де Франс. Навіть якщо б тут була розмітка для велосипеда, це б не врятувало ситуацію – адже «культура» авто­мобілістів не сприяє пересуванню на велосипеді.

Після Гагаріна дещо приємніше було їхати бульваром Незалеж­ності. Проте наш подив викли­кала велика кількість лежачих поліцейських. Звісно, велосипед їх проїжджає дещо простіше, ніж автомобіль. Проте кожні 2 хвилини знижувати швидкість не надто приємно.

Поверталися до велопрокату ми по Черняховського з виїз­дом на Київську. Сказати – що враження неприємні – це дуже применшити. Київська хоч і більш- менш з хорошим покриттям, проте кількість машин аж ніяк не сприяє бажанню виїжджати на неї регулярно. Отже, пересвідчившись, що сьогодні Броварами пересувати на велосипеді досить небез­печно, ми вирішили дізнатися, чи є взагалі концепція розробки велодоріжок у нашому місті.

В ПАРКУ «ПЕРЕМОГА» ОБЛАШТУЮТЬ ПЕРШІ ВЕЛОДОРІЖКИ

В управлінні ЖКГ заспокою­ють – незабаром вони з’являться. Щоправда, поки що тільки в парку «Перемога», у рамках капітального ремонту його інфраструктури. Нагадаємо, саме у ньому наша прогулянка була найприємнішою. Планується, що такі доріжки будуть у пішохідній зоні навколо парку. Проте про виконання проекту говорити зарано, адже він ще не пройшов експертизи.

«Ми плануємо, щоб до кінця червня отримати проект з висновком. Щоб вони могли в червні оголосити тендер, а вже в кінці липня ми могли при­ступити до робіт. І закінчити до середини жовтня», – спо­дівається Галина Плотнікова, начальник управління ЖКГ.

В ПЛАНАХ ВЕЛОДОРІЖКИ ПО ВСЬОМУ МІСТУ

Минулого року управління ЖКГ разом із фахівцями розробило концепцію облаштування міста велодоріжками. Планували реалізувати задум до 2024 року. Проте, поки що питання зависло у повітрі через брак коштів.

Адже звичайною розміткою тут не обійтись. Всі тротуари та дороги, які можуть бути вико­ристані для руху велосипедів, мають бути відремонтовані. Причому необхідний капітальний ремонт з пониженням бортового каменю на перехрестях доріг.

Окреме питання – в обла­штуванні велопарковок біля адмінбудівель, закладів освіти, торговельних центрів тощо.

Що нас порадувало, так це заплановане будівництво пар­ковок для авто, аби звільнити від них центральні вулиці та зелені зони.

ДЕ ЗНАЙТИ КОШТИ?

Одразу зазначимо, що великої кількості велосипедистів у місті ми не побачили. Проте, оскільки ця тема хвилює наших читачів, ми розуміємо, що вона актуальна.

Однак для реалізації цих гранді­озних ідей потрібні чималі кошти, яких поки в бюджеті немає. «Потрібно такий обсяг роботи ще провести. Якщо у місті будуть вирішені такі основні проблеми, як дахи, під’їзди та інше, і в нас будуть кошти, які ми зможемо витрачати на реалізацію цього проекту, то ми розпочнемо роботу», – впевнена Галина Плот­нікова, начальник броварського управління ЖКГ.

Можливо зараз відсутність велодоріжок не найбільш кри­чуща проблема. Проте, якщо ми крокуємо до Європи, то рано чи пізно про це замислюватися доведеться. Приємно, що перші кроки для цього вже зроблені.

Ксенія Новожилова 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ