ЯМИ НА ДОРОГАХ ВІД ВОДОКАНАЛУ ХТО ПОВЕРНЕ АСФАЛЬТ?

Із закінченням опалювального сезону в багатьох містах працівники водоканалу починають ремонт інженерних мереж. Розриті вулиці визивають багато нарікань. «Громадський ревізор» намагався зрозуміти, хто повинен асфальтувати дороги після ремонту.

До нашої редакції надходить дуже багато невдоволених дзвінків з приводу того, що водоканал залишає після своїх ремонтів незаасфальтовану дорогу. «Розрили половину дороги, потрібно тижнями шукати обхідні шляхи, щоб нормально підійти до будинку. А коли дощ, то взагалі по коліна грязі», – розповідає мешканка вулиці Енгельса. Гнівні повідомлення за останній час також поступають з вулиць Грушевського та Олімпійської. А про вулицю Лагунової і згадувати не хочеться. Через ремонт колектора жителі змушені були мало не місяць пересуватися з перешкодами.

ЗАКОН РОЗСТАВИТЬ КРАПКИ НАД «І»

То хто ж повинен ліквідувати наслідки ремонтних робіт? Закон України «Про благоустрій населених пунктів» говорить, що «особа, яка виконала на об’єктах благоустрою земляні та/або ремонтні роботи, зобов’язана власними силами привести цей об’єкт благоустрою у належний стан або може у випадках, визначених пунктом 2 частини другої статті 19 цього Закону, сплатити його відновну вартість».

Тобто, якщо «Броваритепловодоенергія» проводить ремонт, пошкоджуючи ас фальтне покриття, то за логікою саме ця компанія повинна після його закінчення заасфальтувати місця розриву. Однак у статуті КП у напрямках діяльності немає жодного слова, що компанія може проводити роботи по відновленню дорожнього покриття.

Як нам розповіла начальник управління ЖКГ Галина Плотнікова, підприємство при порушенні благоустрою, згідно із законом, повинно відновити його. «Якщо там було асфальтне покриття, водоканал зобов’язаний його відновити. Будь-які роботи, які проводяться, вони передбачають собою відновлення первинного стану. Якщо вони на дорозі це роблять, вони взагалі повинні брати дозвіл на порушення об’єкту благоустрою. Якщо це аварійні роботи робляться, то вони можуть їх робити без дозволу, але все рівно потім оформлюють його», – додає вона.

ХТО КРАЙНІЙ?

Однак, як нам вдалося дізнатися, відновлення благоустрою не означає, що компанія повинна сама асфальтувати дорогу. Для цього вона може найняти підрядника, який заасфальтує розриту частину дороги. У Броварах це може бути і «Бровари-Благоустрій», і будь-яка інша компанія, яка має можливість виконувати такі роботи.

«Броваритепловодоенергія» винаймає компанію, яка після їхніх робіт покладе асфальт. Вибирає будь-кого, в кого дешевше буде. Може і «Бровари-Благоустрій». Термін, за який вони повинні заасфальтувати місце, визначається у дозволі на порушення благоустрою», – розповів нам заступник міського голови з питань ЖКГ Григорій Голубовський.

Дозволи на так зване «порушення благоустрою» видає спецвідділ по контролю за станом благоустрою. Тобто співробітники відділу разом із водоканалом визначають, через який час дорога буде відновлена.

ШВИДКЕ АСФАЛЬТУВАННЯ МОЖЕ ПРИЗВЕСТИ ДО АВАРІЙ

Проте часто можна помітити, що ремонт вже закінчився, а асфальт класти ніхто не поспішає. Чому так відбувається, нам роз’яснив керівник КП «Бровари-Благоустрій» Андрій Василенко. «Після проведення ремонту труб, їх потрібно засипати піском, а потім полити водою. Щоб утрамбовка відбулася. Потім засипати щебенем. Все це не можна одразу заливати асфальтом, тому що труби полопаються і потрібно буде знову ремонтувати», – зазначає він.

Однак весь цей технологічний процес невідомий простим громадянам і вони бажають, щоб дорога відновлювалась моментально після ремонту. Нерозуміння технології призводить до того, що комунальники постійно чують на свою адресу «прокльони». Мовляв, розрити – це дуже швидко вміють, а повернути до нормального стану не хочуть. Вони б і з радістю швидше все робили, проте навряд чи готові ризикувати новою аварією.

Аліна Яковенко

Додати коментар


Захисний код
Оновити

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ