МІСІЯ ЗДІЙСНЕННА З’ЯВИВСЯ ПЛАН БОРОТЬБИ ІЗ «ДОЗВІЛЬНОЮ» КОРУПЦІЄЮ

За один рік в Київській області Держземагентство видає 60 тисяч документів дозвільного характеру, Держархбудінспекція – 20 тисяч, а Держреєстр, важко уявити, 200 тисяч. При цьому, корупційний обіг коштів у цих структурах обчислюється цифрою у 200 млн гривень. Проте є надія, що ця гідра може бути подолана в недалекому майбутньому. Принаймні, так вважають засновники проекту «Стоп корупції у Київській області».

18 квітня його ініціатори пре­зентували своє бачення, як можна подолати хабарництво в таких структурах, як Держземагентство, Державна архітектурно-буді­вельна інспекція та Державна реєстраційна служба. Були названі конкретні приклади корупційних проявів та стратегія, за допомогою якої можна буде, якщо не викорі­нити це явище, проте зробити його не таким кричущим.

КОМПАНІЇ-ПОСЕРЕДНИКИ НАКРУЧУЮТЬ ЦІНИ У 1000%

Основа хабарництва у земельних питаннях – наявність так званих компаній-посередників, які про­понують свої послуги і вимагають за них чималі кошти. «Ми пораху­вали, що по Київській області таких компаній-«прилипал» приблизно 400. Реально працюють з них 200. Причому корупційний сбір – 200 мільйонів гривень, а можливо й більше. Такі компанії працюють з рентабельністю у 300, 500 чи навіть 1000%», – заявив перший заступник голови КОДА Лев Парцхаладзе.

Що ж це за компанії такі? Наведемо приклад. Приміром, вам необхідно отримати земельний паспорт. Для цього ви йдете у Держземагент­ство, де вам пропонують 3 компанії, які за певні кошти можуть обміряти вашу земельну ділянку. Причому агентство згодне приймати детальний план вашої ділянки, якщо його зробить виключно одна з цих компаній. І тут ви чуєте, що це коштує 10–12 тисяч гривень. Вам нічого не залишається, як погодитися на такі ціни, адже альтернативи немає, а документи робити потрібно.

Лев Парцхаладзе стверджує, що реальна вартість таких робіть коли­вається до 1000 гривень, тому про­понує створити у кожному районі області комунальні регіональні компанії, які будуть надавати ті ж послуги, що й «прилипали», тільки за державними цінами. «Таким чином буде створена конкурентна середа, в результаті чого споживач, по-перше, зможе обирати, чи звернутися до при­ватної компанії, чи до державної. А по-друге, компанії-посередники припинять наживатися на людях. Це як і з нотаріусами – є державні, а є приватні, і ви обираєте самі, до кого звернутися», – зазначає він.

Часто засновниками таких компа­ній виступають родичі керівників державних структур. Зокрема, з 200 посередників, які були переві­рені у рамках проекту, у 20 існують родинні зв’язки з представниками місцевої влади.

ОСУЧАСНЕНІ ЦЕНТРИ НАДАННЯ ПОСЛУГ

Іншої ініціативою є створення сучасних Центрів з надання адмі­ністративних послуг. Наразі подібні структури працюють вже у деяких містах, зокрема і в Броварах. Однак на сьогодні вони надають послуги виключно з питань отримання дозвільних документів. Засновники проекту пропонують розширити коло питань. Щоб у ЦНАПах можна було отримати послуги від паспорту до реєстрації дитини. Бажано, щоб була електронна черга, яка би виводилася на елек­тронне табло. До того ж треба, щоб структура була прозорою у прямому значенні слова. Аби не виникало бажання вимагати хабар.

Броварам пощастило, наше місто разом із Васильковом та Києво‑Святошинським районом потрапило у першочерговий список, де такий осучаснений центр може з’явитися. Згідно планів «Стоп корупції у Київській області», вони повинні відкритися до кінця поточного року.

Міський голова Броварів, комен­туючи цю інформацію, зазначив, що такий центр в місті був створений одним із перших в області і діє з 2007 року, однак послуги, які надаються у ЦНАП, дійсно будуть розширятися. «Згідно законодав­ства, справді, буде розширений перелік послуг. На сьогоднішній день, крім надання дозвільних рішень органів місцевого самоврядування, в нас вже працює надання дозволу Держкомзему. Додатково буде паспортний стіл, послуги РАГСу і реєстрація майнових прав. Але є велика проблема у користуванні картотекою, тому що її немає в електронному вигляді. Проте я думаю, що найближчим часом ми їх всі (нові послуги – ред.) запро­вадимо і ефективність буде дуже висока», – зауважує Ігор Сапожко.

З інших цікавих ідей, які про­звучали на презентації, можна відмітити запуск до 1 вересня 2015 року геопорталу Київської області. На ньому кожен бажаючий зможе отримати інформацію щодо будь-якої земельної ділянки, її при­значення та власника. Такий портал повинен унеможливити ситуації, коли, наприклад, на земельній ділянці, на якій за планом повинен будуватися приватний будинок, виростає багатоповерхівка. А вже заднім числом за певну суму грошей змінюється її цільове призначення.

ЗНАННЯ ЗАКОНІВ ЗБЕРЕЖЕ ГРОШІ

Для підвищення знання законів з боку громадян, ініціатори про­екту планують проводити в район­них центрах безкоштовні семінари за участю юристів. Адже незнання законів часто призводить до того, коли людина вважає, що простіше дати хабар і отримати всі необхідні документи. У Броварах такий семі­нар вже відбувся 22 квітня цього року.

Аби напрацьована стратегія не залишилася у стінах Київської ОДА, ініціатори проекту планують проводити виїзні круглі столи. До кінця травня вони будуть прове­дені у найбільших містах Київської області, зокрема і в Броварах.

Підсумовуючи, хочеться сказати, що слово «корупція» вже набило оскомину. Безліч гарних ініціатив так і залишилися просто словами. Хочеться вірити, що озвученим ідеям, чи хоча б частині з них, таки знайдеться застосування у реаль­ному житті.

Анна Межова

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Найбільш популярні

Середа, 13 вересня 2017, 09:56
Середа, 13 вересня 2017, 10:01
Понеділок, 09 жовтня 2017, 11:37
Вівторок, 19 вересня 2017, 10:04
П’ятниця, 01 вересня 2017, 15:42
Понеділок, 21 серпня 2017, 11:29
Вівторок, 19 вересня 2017, 14:19

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ