В БРОВАРАХ З’ЯВИТЬСЯ ГРОМАДСЬКА ПЛАТФОРМА «ВІДКРИТЕ МІСТО»

«Відкрите місто» – онлайн платформа, запроваджена на основі світового досвіду, яка дозволяє людям максимально швидко вирішувати господарські проблеми. По суті це Інтернет-сайт, який акумулює всі проблеми міста в одному місці. Такий сучасний проект співпраці мешканців та органів місцевого самоврядування може з’явитися і в Броварах. Тож «Громадський ревізор» вирішив розібратися, чим приваблива така громадська платформа.

ЯК ЦЕ ПРАЦЮЄ?

До проекту «Відкрите місто» долу­чилося вже 16 населених пунктів у різних куточках України. Працює це просто. Мешканці міста реєстру­ються на сайті проекту та пишуть там свої повідомлення. Представ­ники міської влади їх бачать та починається робота з вирішення проблем. В залежності від динаміки вирішення, повідомлення набуває статусу «отримано», «в роботі», «закрито». З наших спостережень – мешканці, приміром, Києва активні й проблеми, які підіймаються, різні: сміття, ями на дорогах, обшарпані під’їзди, гучні гуляння на вулиці чи непофарбовані дитячі майданчики.

Суть роботи сайту полягає в спільному контролі за вирішен­ням проблем. Розробники плат­форми кажуть, що левова частина питань стосується благоустрою: освітлення, тарифів на комунальні послуги та сміттєзвалищ. Статис­тика показує, що, приміром, луцькі комунальники досить ефективно виконують завдання, поставлені на «Відкритому місті».

Користувачі проекту повідомля­ють, що він здатен максимально спростити спілкування з владою та відстежувати процеси прийняття рішень. «Це цікавий інструмент для безпосереднього зв’язку громадян і влади. Ми не в силах об’їздити усе місто для виявлення неполадок. А цей проект допоміг би і нам в роботі, і самому місту», – зазна­чає начальник управління жит­лово‑комунального господарства Галина Плотнікова, яка ініціює запровадження такого проекту в Броварах.

Вона каже, що виношує ідею давно. А після спілкування із луць­кими колегами вирішила озвучити цю ідею вищому керівництву міста. «Зникне бюрократія. Громадський запит не «блукатиме» кілька тиж­нів кабінетами, а онлайн звернення прирівнюватиметься до пись­мового. От тільки реагувати ми зможемо швидше», – додає вона.

vm1

В ЧОМУ СУТЬ…

Ідея стати «відкритими та доступ­ними» приваблива ще й тим, що повідомлення користувачів про­екту допомагають не лише швидко реагувати, а більш ефективно складати бюджетні плани на нові періоди – це знову ж таки з досвіду Луцька.

Є три рівні роботи ресурсу. Пер­ший – будь-який мешканець міста може зареєструватися на сайті, залишивши свою електронну адресу чи за допомогою свого про­філю в соціальних мережах. Далі обирається категорія проблеми, описується суть, позначається на карті і, якщо є можливість, додається фото або відео. Дру­гий – інформація про проблему надходить у відповідні підрозділи міської ради, комунальні підпри­ємства, відділ звернень громадян, який контролює її розв’язання. Також за допомогою платформи можна проконтролювати, у якому статусі перебуває ваш запит, прийнятий до розгляду: вирішений чи не вирішений (з позначенням причини). Третій – відповідний орган міської влади береться за вирішення питання і за допо­могою веб-порталу інформує про результати.

Аби стати учасником проекту, перш за все, потрібне бажання влади та громади, бо одні беруть на себе зобов’зання по виконанню, а інші – контролюють процес. Про­ект дасть результат, лише якщо влада і громадськість знайдуть спільну мову, розповідають роз­робники платформи.

Враховуючи рух на відкритість, який пропагує, зокрема, і центральна влада, такі проекти для місцевого самоврядування дуже корисні. Вони не тільки наблизять владу до народу, вони дозволять спілкуватися з відповідними струк­турами напряму, від чого залежить зокрема і швидкість у вирішенні нагальних питань.

Інесса Косач

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Найбільш популярні

Середа, 13 вересня 2017, 09:56
Середа, 13 вересня 2017, 10:01
Понеділок, 09 жовтня 2017, 11:37
Субота, 21 жовтня 2017, 14:21
Вівторок, 19 вересня 2017, 10:04
П’ятниця, 01 вересня 2017, 15:42
Вівторок, 19 вересня 2017, 14:19

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ