БРОВАРИ +10
НБУ USD 28.27

НОВІ ПЛАТІЖКИ ЗА ВИВІЗ СМІТТЯ: ЗА ЩО «СЕЛТІК ТБО» СТЯГУЄ АБОНПЛАТУ

Квітень ознаменувався для броварчан отриманням нових платіжок за комунальні послуги. До звичного набору квитанцій додалась іще одна – від ТОВ «Селтік ТБО» на оплату вивозу твердих побутових відходів (ТПВ). Звідки взялася ця квитанція та за що конкретно матимуть платити містяни, розповідаємо у матеріалі «Громадського ревізора»

Раніше вивезення твердих побутових відходів входило до пакету послуг, за які ми сплачували ЖЕКу. Одначе 1 березня цього року, відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги», було затверджено, що вивіз побутових відходів стає окремо наданою послугою.

Відповідно до результатів конкурсу на обрання компаніїперевізника ТПВ, переможцем стало ТОВ «Селтік ТБО». На конкурс вийшло п’ять претендентів. Тоді головним критерієм вибору стала запропонована фірмами вартість надання своїх послуг («Селтік ТБО» запропонувало найбільш вигідну ціну).

Як розраховували тариф?

На суму в платіжці за вивіз ТПВ впливає декілька факторів. Перший – це кількість осіб, котрі зареєстровані у певній квартирі (підкреслимо: враховують не тих, хто фактично проживає, а тих, хто саме зареєстрований). Другий показник – норма накопичення сміття на одну особу.

Норма споживання затверджується виконавчим комітетам міської ради і має переглядатись кожні 5 років. На сьогоднішній день для жителів багатоповерхових будинків затверджена норма у 0,18 куб. м на кожну людину щомісяця, що в середньому складає 2,16 куб. м на рік. Ці показники затверджені рішенням виконкому від 16 квітня 2019 року.

Варто зазначити, що норми надання послуг з вивезення твердих побутових відходів у різних містах України приблизно однакові. Наприклад, у Львові така норма становить 0,17 куб. м на людину в місяць, а в столиці, як і у нас – 0,18 куб. м.

Третього березня виконком скоригував тариф на послугу, який нині становить 152 грн за 1 кубометр сміття.

Для наочності, проведемо простий розрахунок. Приміром, у будинку зареєстрована родина з трьох осіб. Кожна людина за планом має щомісяця продукувати 0,18 кубомет ра сміття. Тобто, множимо коефіцієнт 0,18 на 3. Виходить, що щомісяця така родина викидає 0,54 кубометра твердих побутових відходів. Вартість вивезення 1 метра кубічного сміття за розрахованим тарифом становить 152 гривні, а отже ми маємо помножити цю суму на 0,54 (кубометри, які продукує родина та отримуємо результат у 82, 08 гривень.

Однак чи не найбільше питань викликала окрема строчка в квитанції – абонплата за отримання послуг.

Як пояснили нашим журналістам в ТБО «Селтік», вона є стандартною і не залежить від кількості мешканців квартири. Розмір абонплати – 14,64 грн.

«Плата за абонентське обслуговування – це додаткові витрати, які виникають у виконавця з укладення, супроводження договору, внесення змін до договору, ведення реєстру укладених договорів та особових рахунків, формування і друк рахунків на оплату, робота зі збору платежів, надсилання квитанцій споживачам, здійснення контролю щодо своєчасної та повної оплати послуг, підготовка та пред’явлення претензій споживачам, здійснення інформаційної та роз’яснювальної діяльності, тобто це всі інші витрати, які несе Виконавець, при роботі зі споживачами і які не передбачені тарифом на послугу з поводження з побутовими відходами», – розповідають представники «Селтік ТБО».

Та про яку абонплату можна говорити, якщо в собівартість надання послуги з вивезення ТПВ і в структуру тарифу включено загальновиробничі та адміністративні витрати, до яких відносять, зокрема, і витрати, пов’язані з укладенням і супроводженням договору, робота зі збору платежів тощо.

Тож наша редакція готує запит на інформацію до ТБО «Селтік» для детального роз’яснення складових тарифу та доцільності абонентської плати.

Абонплата – лише після карантину

Зазначимо, що абонентська плата за вивезення сміття на період карантину скасована. Минулого тижня представники «Селтік ТБО» повідомили, що вони з розумінням ставляться до того, що економічна криза через коронавірус доволі сильно похитнула фінансову стабільність броварчан. Саме тому компанія прийняла пропозицію міського голови Ігоря Сапожка щодо тимчасового скасування абонентської плати за вивезення сміття. Але це стосується лише абон плати. За саму послугу з вивезення сміття потрібно сплачувати в обов’язковому порядку.

Недоліки системи

Нова система нарахування та суми в нових платіжках викликали справжній шквал незадоволення серед броварчан. Перш за все, містяни обурились тим, що нарахування орієнтоване саме на кількість зареєстрованих у помешканні осіб.

Наприклад, у деяких квартирах можуть проживати цілі родини, але жодна людина у помешканні не зареєстрована. Виходить, що такі сім’ї будуть сплачувати лише абонплату, користуючись послугами безкоштовно. В інших квартирах навпаки, можуть бути зареєстровані кілька осіб, а проживати лише одна. В такому випадку цій людині доведеться платити гроші у кількакратному розмірі.

За словами представників «Селтік ТБО», вирішити цю проблему можливо: «Якщо в помешканні зареєстровано більше  осіб чим проживає, можливо змінити суму оплати залежно від фактично проживаючих. Для цього необхідно надати підтверджуючі документи, хто проживає, та документи на тих осіб що зареєстровані, але не проживають за місцем надання послуги».

Наприклад:

• Якщо це в межах м. Бровари – В одній квартирі зареєстровано 5 осіб, але фактично проживають 2. Надається 2 акти депутатів. Один – там, де живуть 2 особи, і акт де проживають фактично інші 3 особи. Ми у базі коригуємо, що за однією адресою усього 2 особи, а за іншою +3 особи.

• Якщо особа виїхала закордон, треба надати будь – який документ, який підтверджує виїзд (копія закордонного паспорту з відміткою, контракт на роботу, тимчасова чи постійна посвідка).

• Якщо особа проживає за межами м. Бровари – довідка з місця фактичного проживання чи акт депутата.

• Якщо людина перебуває на строковій чи контрактн ій службі – довідка з місця служби.

Ці всі вимоги діють, якщо особа не проживає більше ніж 30 днів за місцем своєї реєстрації».

Представники «Селтік ТБО» зазначили і те, що кожен споживач обов’язково має укласти з ними індивідуальний договір
(це передбачено законодавством України). Для цього кожен абонент має особисто з’явитися до Центру обслуговування населення (вул. Марії Лагунової, 4Б (пн-пт з 8:00 до 17:00, тел.: (044) 360-29-02).

Зараз «Селтік ТБО» не приймає відвідувачів через карантин, але після його завершення буде чекати на кожного для особистого підписання документів. Також сьогодні компанія пропонує надіслати листи зі сканкопіями документів на електронну пошту (Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.), щоб пришвидшити укладання договору після карантину. Підкреслимо, що до цього моменту абоненти все одно не звільняються від сплати послуг за вивезення сміття.

Як отримати свої пільги?

Послуга з вивезення твердих побутових відходів також підпадає під пільги для тих, хто має на це право. Одначе для того, аби їх отримати, потрібно звертатися напряму до «Селтік ТБО».

Особа, яка має право на пільги, також повинна особисто укладати договір з компанією. Для цього їй необхідно пред’явити наступні документи:

• Паспорт особи (+ копія),

• Ідентифікаційний код  (+ копія),

• Довідка з УСЗН про кількість осіб, які мають право на пільги (отримати її можна за адресою вул. Гагаріна, 18),

• Довідка про кількість зареєстрованих за адресою проживання осіб для комунальних служб. Отримати її можна за адресою: бульвар Незалежності, 3, відділ реєстрації місця проживання фізичних осіб Виконавчого комітету Броварської міської ради.

Як оплачувати послуги?

Оплатити нову квитанцію можна в будь-якою платіжною системою або через відділення банку. «Обов’язково потрібно вказувати особовий рахунок споживача. Всі технічні питання та непорозуміння які виникають в процесі сплати, ми  обговорюємо з банками.  На даний час встановлено I-box в нашому центрі обслуговування, ведуться премовини з Монобанк,  Portmane. З Ощадбанком залишилися вирішити технічні питання», – зазначають представники ТБО «Селтік».

Тож, починаємо потроху звикати до ще однієї квитанції у поштовій скриньці. І сподіваємось, що якість послуг буде зростати паралельно тарифам, особливо влітку, коли до сміттєвих майданчиків неможливо підійти через сморід.

 

 

 

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Найбільш популярні

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ