Торгівля з причепів та асфальту неприпустима. Результати першого конкурсу з упорядкування сезонної торгівлі

Ще наприкінці 2018 року міська влада, вирішивши остаточно покінчити зі стихійною торгівлею у Броварах, розпочала активно запроваджувати нові умови та правила для суб’єктів підприємницької діяльності

Так, 20 грудня 2019 року було затверджено Положення про проведення конкурсу щодо надання права на використання/встановлення об’єктів для провад­ження підприємницької діяльності на адміністративній території Броварської міської ради (далі Положення – ред.).

«Відповідні рішення з метою впорядкування стихійної торгівлі, а також затверд­ження процедури підготовки і проведення конкурсу були прийняті вперше. Але ми впевнені, що формат конкурсу – це хороша можливість поповнити місцевий бюджет, а також значно покращити благоустрій міста. Адже реалізовувати продукцію з причепів чи якихось дерев’яних неохайних конструкцій прямо на тротуарах – це вже неприпустимо», – зазначила начальник управління містобудування та архітектури Світлана Батинчук.

Відповідно до рішення виконавчого комітету від 19 березня, перший конкурс провели у вівторок, 23 квітня (ще два конкурси заплановані на 7 та 14 травня). Представлений перелік місць розташування був затверджений на підставі вже «сформованих місць», тобто тих, де підприємці реалізовують свою продукцію вже тривалий час і покупці звик­ли купувати сезонні товари саме там. Наразі таких адрес визначили 20.

street shop

«Перший конкурс ми провели на вже, скажімо так, напрацьовані місця. Навіть документи подавали як правило ті, хто раніше реалізовував там свою продукцію. Щодо наступних конкурсів, то там місця для торгівлі визначаються вже на підставі заяв, що передбачено в Положенні», – зауважила головний архітектор міста Світлана Батинчук.
Тобто пропозиції щодо місць розташування можуть подаватися самими суб’єктами господарювання, головне, щоб вони відповідали вимогам розташування. Окрім того, додаткові торгові майданчики може визначати і місто.
Повертаючись до конкурсу, важливо зазначити, що все ж очікування він виправдав. Про це свідчить той факт, що більшість питань у результаті були зняті через безпечність учасників.
Кожен претендент був зобов’я­­заний подати на розгляд конкурсної комісії власну конкурсну пропозицію з облаш­тування зовнішнього вигляду та прилеглої території (мощення плиткою, фарбування, озеленення, регулярний контроль за технічним і санітарним станом тощо). І це, до речі, був один з визначальних факторів, яким більшість просто знехтувала.

«Ми пристоличне місто, рухаємося вперед і прикро, що майже ніхто не відповідав конкурсним пропозиціям. А зауважень дійсно було багато. Тому, не зважаючи на якісну продукцію, більшість претендентів нам довелося просто зняти», – зауважила Світлана Батинчук.

Навіть незважаючи на обіцянки «виправитися вже завтра», конкурсна комісія не порушила умов конкурсу і запропонувала підприємцям краще підготуватися і прийти 7 травня. Це стосується, зокрема, ТОВ «Сад», фермерсь­кого господарства «Журавушка» (місця реалізації овочів та фруктів), ФОП Аскєров Х. Д. тощо.
Ще однією з визначальних умов на конкурсі був, ясна річ, розмір оплати за право використання/встановлення об’єктів для провадження підприємницької діяльності. Так, стартова ціна за 1 м2 становить наразі 208 грн. 65 коп. (5% від мінімальної заробітної плати).
Саме конкурсна система повинна була привести до кращих пропозицій, натомість, маємо те що маємо.

«Конкуренція, як правило, веде до того, що кожен з учасників, виборюючи собі місце, намагається запропонувати вищу ціну. Цього ж разу були й такі місця, на які взагалі не були подані пропозиції, тому у даному випадку про конкуренцію говорити складно. Дехто з учасників конкурсу взагалі запропонував ціну з різницею в 6 грн 20 коп», – додала Світлана Батинчук.

Це дивно ще й тому, що відповідно до положення договір з підприємцями тепер складатимуть не на три місяці, а одразу на рік з можливістю продовження за умови дотримання всіх його вимог.
Були місця, на які подавали пропозиції одразу два учасники (наприклад, ФГ «Журавушка» і ФОП Аскєров Х. Д.). однак, що перші зі своїми кіосками на цеглинах, що другий не пройшли.
Дехто з підприємців подавав заявки не в ту категорію: на місцях, де згідно Положення має реалізовуватись продукція власного виробництва планували продавати банани та апельсини.
У результаті - місце для підприємницької діяльності з 9 учасників отримали лише 3: ТОВ «Пекарський дім» (вул. Героїв Небесної Сотні та перетин вул. Петлюри Симона і вул. Металургів), ФГ «Журавушка» (реалізація молока по вул. Олімпійській і вул. Короленка) та ТОВ «Промінь Фуд» (молоко і молокопродукти по бульв. Незалежності, в районі ж/б №17).
Далі рішення конкурсної комісії буде затверджуватися рішенням виконавчого комітету після чого переможці заключатимуть договір з КП «Бровари-Благоустрій» (відповідно до запропонованої суми), а також укласти в обов’язковому порядку договір на вивезення сміття.
Результати конкурсу показали, що більшість підприємців досить безвідповідально поставились до естетичного облаштування місця, де вони планують реалізовувати свою продукцію. Вочевидь, сподіваючись, що «чесне слово» виправитись допоможе і цього разу. Так само вони показали і те, що все ж міська влада серйозно взялася за питання впорядкування сезонної торгівлі і вочевидь планує викорінити стихійну торгівлю з вулиць міста.
Чи зробили правильні висновки наші підприємці, ми зможемо побачити вже за 2 тижні – на наступному конкурсі.

Марія Мілевська

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Найбільш популярні

Останні статті

Четвер, 09 травня 2019, 14:42

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ