«Всі чотири колеса». Наскільки безпечно їздити у маршрутках?

На вулицях Броварів ми бачимо «не першої свіжості» автобуси різних виробників, забиті людьми вщент. Чиновники переконують, що маршрутки регулярно проходять техогляд і за їхній технічний стан можна бути спокійним. 

 

Ризик щодня

Віддаючи свої 6 гривень 50 копійок за проїзд до Києва, ми довіряємо перевізникові. Ми віримо, що  доїдемо до місця живими і неушкодженими. І в те, що водій здоровий, а автобус знаходиться у належному стані. Та, як показує практика, не завжди бажане є дійсним.

1 грудня 2014 року на Броварському проспекті в Києві перекинувся автобус, два пасажири травмовані. Підвела техніка – «не слухалося» кермо. В салоні автобуса було 9 пасажирів. Лікарі оглянули п'ятьох. Двох жінок госпіталізували  На щастя, обійшлося без жертв. 

Сардини в бляшанці


Водії маршруток – такі ж люди, як і інші, тільки за кермом. І у разі порушень та поганого технічного стану машини, штрафів у сотні гривень їм не уникнути.
В Управлінні інфраструктури  та туризму КОДА переконують, що технічний стан маршруток у Києві перебуває під контролем, і рухомий склад побоювань не викликає. Зрештою, самі власники маршруток не зацікавлені випускати в рейси розбиті машини.

Водій маршрутного таксі Сергій має багаторічний досвід роботи у маршрутці. На його думку, навіть якщо автопарк фірми складатиметься із найсучасніших іномарок, їм уже за кілька місяців не обійтися без ремонту. Бо так зараз експлуатують маршрутки. «Те, що можна, те ремонтують своїми силами, а складніші речі – на техстанціях. Коли так знущатися з машин, то жодна маршрутка довго не витримає. У будь-якої машини є певне обмеження, скільки можна максимально її завантажувати. У «Богдані», наприклад, 20 може сидіти, 20 – стояти. А туди зараз по 100 чоловік намагаються вмістити. Поки нова машина, то з нею нічого не роблять. А півроку проходить – і машина розбивається»,– розповідає водій.

Чи боїтеся ви черг…

Те, що на маршрути №327, 810 чи 404 завжди є черги, не новина. Інтервал між автобусами чималий. Та навіть протягом 2 хвилин після відправлення в час пік вишукується кількаметрова черга. Броварчани, звісно, знайшли вихід із ситуації. За ті ж гроші, але в рази швидше, «ловлять» власників приватних автівок. Зручно, але це створює аварійні ситуації. Люди виходять на траси, а транспорт зупиняється там, де є місце. 

Звісно, Броварська міська рада не відповідає за якість та кількість міжміських перевезень і вплинути на транспортний колапс на Лісовій не може. Тож ми відправили запит до Управління інфраструктури та туризму Київської облдержадміністрації. Отримали таку відповідь: «Станом на сьогоднішній день перевезення пасажирів за Броварським напрямком забезпечено в повному обсязі. Звернень стосовно збільшення кількості оборотних рейсів від Броварської райдержадміністрації та міськвиконкому до Київської облдержадміністрації не надходило». Тобто, виходить, що усіх все влаштовує.

Ми зателефонували перевізникам, що здійснюють вищевказані рейси. Нас цікавило, чому маршрутки переповнені, не видаються квитки та, власне, чи збільшать кількість транспорту. Нам відповіли, що скарг на роботу не надходило, тож працюють, як належить.

Насправді все далеко не так. Люди не поспішають скаржитися. Втім порушення вже спостерігаються на кінцевій зупинці біля метро Лісова. Складається враження, що водії бачать не людей, а лише їх 6 гривень 50 копійок. Спершу близько 40 хвилин маршрутка наповнюється вщент, а потім, ще хвилин 10 біля нового виходу, аби «добрати» ще пасажирів, що спізнюються. Результат – утворюються пробки, звучать клаксонні  фанфари. Ті маршрутки, що на черзі, не можуть заїхати на облаштовані зупинки.

Пенсіонер? Пільгові місця зайняті

Пільговики завжди тупцюють на зупинках чи не годинами. Усе в надії на пільговий проїзд. Втім, часто можна почути відмову від водіїв. І старенькі вимушені чекати наступного транспорту. Хамство керманичів проявляється ще в тому, що часто вони не зупиняються на вимогу. Водії ігнорують зупинки (особливо «Автошкола», «Вітерець», «Промзона», «Стадіон» – автобуси № 402, 327, 330), зупиняються на пішохідних переходах, підбирають пасажирів не на зупинках, грубіянять, під час руху палять, говорять по телефону або зі знайомими пасажирами, і не видають квитків. Якщо хтось із пасажирів робить зауваження, то відповідають «Не подобається - їдьте на таксі», а то й в грубішій формі.

Вимагайте квитки

На питання: «Чому не даєте квитків?» і кондуктори, і водії  нічого путнього відповісти не можуть.

Зрозуміло, що ці рулони папірців водіям не потрібні,  адже, скоріш за все, вони здають виручку лише «по плану», а що залишається – їхній дохід. Хоча квитки  мали би бути способом контролю за прибутком та шляхом виведення перевізників із «тіні». Перед виїздом на рейс водієві вручають стос квитків. Водії нам пояснюють, що не видають їх, бо не вистачає часу. Адже параллельно рахують гроші. А між тим, через невиданий квиток водія можуть звільнити, якщо пасажир не мовчатиме.

Відмовитися від маршрутного таксі більшість броварчан звісно не може. Адже альтернативи для більшості немає. А професійні та виховані водії нині в дефіциті. Втім поскаржитися на поведінку водія може кожен пасажир. Востаннє шофера у Києві покарали аж на 51 гривню штрафу через те, що не пустив до салону автобуса пільговика. А в Миколаєві нетверезого водія оштрафували на  3500 гривень, окрім того в нього відібрали водійське посвідчення на рік.

Не пройшов медогляд – за кермо зась

Згідно норм, водія не мають допускати за кермо з підвищеним чи пониженим тиском. Кожного шофера мають перевіряти на вміст в крові алкоголю. До речі, влітку водій не має права керувати автобусом у шльопанцях. Оскільки ними водій може перечепити педалі. Що ж ми бачимо насправді? Самі водії кажуть, що дійсно перед маршрутом кожен проходить медичний огляд. Втім були випадки, коли у водія стався серцевий напад і маршрутка в’їхала в електричну опору. 

Однак основна причина хамства та переповненого транспорту – меркантильна. Кожен водій має виконувати фінансовий план. Півроку тому це було 1500 гривень за зміну. Решта – зарплата. А порушення в тому, що за нормами водій має відпочивати мінімум 11 годин на добу. В реальності водій виходить на зміну о п’ятій ранку, а завершує зміну о 1 ночі. Відпочиває близько трьох годин і знову за кермо. Водії зізнаються – важко. Втім і скаржитися на свою важку долю не можуть, адже на кону робоче місце та платня. Кондуктори також є на всіх маршрутах. Тільки на найбільш прибуткових. Адже помічник також отримує платню згідно виконаного фінансового плану.

Вас почують

Сідаючи в маршрутне таксі ви не можете перевірити справність транспорту, але вправі побачити адекватність водія. До того ж, важливо вимагати квиток, адже він є гарантією отримання виплат в разі ДТП. І якщо ви помітили негаразди, то звертайтесь до ДАІ або ж до відділу звернення громадян міської ради. 

Для початку всі такі звернення реєструються. Скаржник пише заяву керівництву компанії перевізника чи на ім’я міського голови. Подібна заява дає підстави звернутись до територіального управління головної державної інспекції на автомобільному транспорті, яке має право притягнути такого нерадивого водія до відповідальності. Йому виписується штраф у розмірі 170 гривень. Сума, звичайно, неабияка, але вона визначена законодавчо у статті 60 Закону про автомобільний транспорт.

До інспекторів може звернутися безпосередньо і сам потерпілий. Зазвичай водіїв звільняють з займаної посади чи штрафують. Втім і тут немає жодної гарантії, що порушник не вийде на роботу на маршруті іншого підприємства. 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Найбільш популярні

Середа, 13 вересня 2017, 09:56
Середа, 13 вересня 2017, 10:01
Понеділок, 09 жовтня 2017, 11:37
Субота, 21 жовтня 2017, 14:21
Вівторок, 19 вересня 2017, 10:04
П’ятниця, 01 вересня 2017, 15:42
Вівторок, 19 вересня 2017, 14:19

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ