«Не поділили коридор» - конфлікт, який шкодить здоров’ю!

Відкриття четвертої амбулаторії в Броварах не обійшлося без скандалу. В присутності пацієнтів та міської влади два головних лікаря почали «з’ясовувати стосунки». Медики не могли вирішити, хто прибиратиме коридор лікарні. 

ЛІКАРІВ ПОСВАРИЛА РЕФОРМА

Медична реформа в Україні розмежувала первинну та вторинну ланки медичної допомоги. До першої відносяться дільничні терапевти, педіатри та сімейні лікарі. Тобто фахівці, до яких людина звертається, коли захворіла. Вторинна ланка – це вузькі спеціалісти. Здавалося б, все робиться для людей, а виходить, що зовсім навпаки.

Для первинної ланки в Броварах побудували вже четверту амбулаторію загальної практики сімейної медицини. Під неї виділили окреме крило Дитячої лікарні, що на вулиці Кірова, 47. На ремонтні роботи та сучасне обладнання місцева влада витратила 800 тисяч гривень. З першого погляду все чудово, але…

Як виявилось, залишилось одне відкрите питання – коридор між лікарнею та новою амбулаторією. Головний лікар Броварської ЦРЛ Валентин Багнюк та очільник КЗ«Центр первинної медико-санітарної допомоги» Ігор Кравцов не змогли визначитись, кому саме він належить і хто ж його прибиратиме. А тому прийняли далеко не «соломонове рішення» - просто закрили двері до коридору. Тим самим обмежуючи прохід для пацієнтів.

Тобто, аби потрапити на прийом до педіатра, хвора дитина мала роздягнутися в одному крилі, а потім «роздягнена» по вулиці перейти до іншого. Якщо ж педіатр направить до вузького спеціаліста, дитина змушена знову пройти вулицею. Один з батьків висловив своє невдоволення, а у відповідь почув – «з’ясування стосунків» між двома лікарями. Представники міської влади вважають таку ситуацію неприйнятною, адже пацієнти не повинні страждати через конфлікт інтересів.

«Вони професійні головні лікарі, але кожен ділить свою сферу впливу. Це не логічно заходити роздягатись, а потім виходити на вулицю і проходити до міського центру. Сама логіка життя показує, що такий предмет дискусії лікарів – хто буде прибирати, і звинувачення взаємні, він тільки негативно відзначається на пересічному мешканцеві, особливо на дітях», - згадує своє невдоволення заступник міського голови з гуманітарних питань Лариса Виноградова, яка також була присутня при сварці.

ГРАФІК ПРИБИРАНЬ – ПІГУЛКА ВІД КОНФЛІКТУ

На сьогодні міська влада цей конфлікт вже вирішила, запевнила нас Лариса Виноградова. Двері для пацієнтів відкриті, а лікарі погодились зробити графік прибирання. Тепер коридор по черзі миють прибиральниці з обох сторін. Аби перевірити цю інформацію, «Громадський ревізор» навідався до «зони конфлікту». Дійсно, пацієнти тепер мають змогу вільно пересуватися коридором. Проте кажуть, що звикнути ще не встигли.

«Це, мабуть, випадково відкрили. Минулого разу ще двері були зачинені. Сподіваємось, що їх більше не закриють», - розповіла мати з немовлям.

«Попередній раз була в лікарні 23 числа, двері ще були зачинені. Зараз дуже зручно, тому що ходити з хворою дитиною по вулиці зовсім не комфортно», - поділилась своїми емоціями одна з пацієнток.

Проте до сімейного лікаря через ці двері не потрапиш – прохід перекрили двома тумбами та стільцем. Тим самим намагались відділити педіатрів від «дорослих» лікарів. Чи зменшило це кількість мікробів в приміщенні – це вже інше питання.

Закрили лікарі й питання щодо роботи медичного персоналу первинної ланки на вихідних, яке також було каменем спотикання. Тепер сімейні лікарі чергуватимуть в амбулаторіях і в неділю. Раніше ж весь тягар навантаження лягав на плечі терапевтів у приймальному відділенні лікарні. А за вихідні кількість хворих могла сягати і 100 чоловік.

КЛЯТВА ГІППОКРАТА НЕ НА ПЕРШОМУ ПЛАНІ

На жаль, така ситуація не унікальна. Лариса Виноградова каже -  подібних випадків безліч: «Вже рік як медицина була роз’єднана, щоразу виникають питання майнового плану, територіального плану, ремонтних робіт. На цей час ми їх узгоджуємо».

Ось такі підсумки впровадження першого етапу медичної реформи. І виходить, що «яблуком розбрату» стали самі лікарі.  Вони готові перекваліфіковуватися, брати на себе більше зобов’язань, а коли питання стосується власних інтересів, забувають «клятву Гіппократа». Тому, поки здоров’я громадян не вийде на перший план, покращити ситуацію в українській медицині навряд чи вийде. Залишається сподіватись, що це відбудеться якнайшвидше. 

Коментарі   

0 # Надя 13.02.2015, 10:00
"Тобто, аби потрапити на прийом до педіатра, хвора дитина мала роздягнутися в одному крилі, а потім «роздягнена» по вулиці перейти до іншого." Скажіть, а чому я маю роздягатися в дитячій поліклініці, якщо прийшла до сімейного лікаря та привела дитину до педіатра? Мені не треба до вузького спеціаліста! Чому в амбулаторії № 4 немає гардеробу? Чому немає реєстратури? Я бігаю з дитиною по амбулаторії та шукаю людину, яка мені може пояснити хто заміняє відсутнього (на лікарняному)дільничного педіатра!!! В каб № 10 сидить дуже неприємна жінка, яка навіть не реагує на звернення людей, або зовсім закриває двері. Черги до лікарів скажені, додзвонитися до амбулаторії нереально, телефон 4-15-35 або зайнято, акбо ніхто не бере трубку!!! Це покращення по-українськи!!!
Відповісти | Відповісти цитуючи | Цитата

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Найбільш популярні

Середа, 13 вересня 2017, 09:56
Середа, 13 вересня 2017, 10:01
Понеділок, 09 жовтня 2017, 11:37
Субота, 21 жовтня 2017, 14:21
Вівторок, 19 вересня 2017, 10:04
П’ятниця, 01 вересня 2017, 15:42
Вівторок, 19 вересня 2017, 14:19

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ