Хитросплетіння броварського торгівельного маркетингу

До нашого видання неодноразово надходили звернення від громадян, які скаржились на обслуговування у магазинах чи то на якість самих продуктів. «ГР» вирішив провести ревізію та проаналізувати, до чого вдаються торгівельні мережі, аби отримати більший прибуток. Про те, де можуть «розвести» та як не «влетіти в копієчку» при купівлі продуктів, розповімо у нашому матеріалі

Паралель «цінник-чек»

Першим, і мабуть, найбанальнішим шахрайством є невідповідність цін. Ця проблема особливо актуальна в супермаркетах. Часто буває, що на ціннику вказана одна ціна, а от на касі – на порядок вища. Звичайно, якщо ви купуєте не 1 і не 2 одиниці, то всі ціни запам’ятати неможливо. На це і розраховують у магазинах – що людина просто-напросто не зверне увагу, що, наприклад, вона купувала яйця по 22 гривні десяток, а в чеку вони коштують вже 25.
І таких випадків багато, особливо це стосується акційних товарів. Були випадки, коли «акційна етикетка» радувала око низькою ціною, а при розрахунку за товар його вартість була вищою. Невідповідність цін вмотивували тим, що акція закінчилась, а те що етикетка залишилась «акційною», не помітили. Але й без акцій ціни можуть відрізнятися, і як ви вже здогадалися, не на користь покупця.
«У RC-маркеті купувала запаковані банани. На етикетці одна ціна була, на касі мені пробили вищу. Брала лише один продукт, тому помітила невідповідність. Коли запитала, чому така різниця, касир побігла з’ясовувати. Через 5 хвилин мене повідомили, що у магазині відбувається переоцінка товару, тому ціна різниться. На питання, чому на пакеті з бананами стоїть 2 етикетки (одна з яких за завтрашній день) та з двома різними цінами і третьою в чеку, мені не відповіли», – розповідає броварчанка Марина.

nesupermarket4

Товари для ВІП-клієнтів або «Золота ціна»

Як виявилось, є ситуації й серйозніші, в результаті яких ви можете збідніти не на декілька, а на десятки, чи навіть сотні гривень. І такого роду цінові махінації розраховані на тих, хто скуповується на велику суму, або ж кладе до візоч­ка багато різних товарів. Історія про пластівці за «золотою ціною» трапилась із нашою читачкою декілька місяців. Ситуація здивувала навіть редакцію «ГР».
«Зайшла після роботи в «Сільпо», вирішила купити пластівці на сніданок. На ціннику стояло 39,99. Після того, як мені порахували вартість всіх продуктів на касі, я звернула увагу на більшу суму у чеку, ніж та, на яку розраховувала. Подивилась, а там ціна за пластівці стоїть 139,99. Непогана така собі різниця у 100 гривень. Сказала, що хочу повернути товар. Касир з незадоволеним виглядом запитала, чого. Я все пояснила, в мене вихопили коробку пластівців і побігли звіряти з цінником. Нічого не сказали, мовчки повернули гроші. Через 2 хвилини від ціни на пластівці і слід зник – познімали всі цінники, щоб я не змогла зафіксувати порушення та написати до книги скарг», – розповідає Юлія.

Алгоритми дій в такого роду ситуаціях:

Варіант 1 – просто відмовитися від придбання товарів.
Варіант 2 – вимагати, щоб вам продали товар за ціною, яка вказана в ціннику. Але для цього може знадобитися певний час та зусилля, адже касир навряд чи захоче це зробити. У цьому випадку слід зафіксувати цінник шляхом фото- чи відеозйомки та зберегти чек.
Варіант 3 – стягнення різниці вартості. Якщо ж адміністрація відмовилась вам повертати гроші, ви можете купити товар за «новою» ціною, а потім звернутися до суду. Звичайно, це досить «морочна» процедура та ви маєте навести якомога більше доказів та аргументів своєї правоти. Але в цьому випадку ви також маєте право ще й на моральну компенсацію.

Думав купити одне – купив десять!

Часто трапляються випадки, коли на касі вам пробивають не одну одиницю товару, який ви купили, а декілька. І стається це з різних причин, але об’єднаних однією метою – збільшити касу. В той час, коли деякі споживачі, навчені гірким досвідом, перевіряють чек кожного разу після покупки, «не відходячи від каси», інші покладаються на совість працівників магазину.
«Скуповувались у «Мега Маркеті». Коли подивились в чек, то нам порахували замість однієї банки консервів, одразу 2! На жаль, побачили це запізно. Але факт залишається фактом. Відтепер уважно перевіряємо кожен чек, не відходячи від каси», – розповідає Світлана.
«Я після кожного походу перевіряю чек. Одного разу замість 10 яєць мені пробили 100. Дівчина на касі сказала, що просто ненароком у графі «Кількість» виставила зайвий нулик. Але якби я не подивилась, то так би й було. Комп’ютеру все одно, на скільки множити – на 10 чи на 100», – розповідає броварчанка Марина.
Як виявилось, такі випадки не поодинокі. І відбуваються в різних варіаціях. Якщо в першому випадку, касир непомітно провела двічі товар повз зчитувач коду, то в другому випадку – просто натиснула двічі нуль.

Товари з майбутнього

Окрема проблема для власників супермаркету – це термін придатності продукту. Багато хто не хоче отримувати збитки через прострочені товари, тому вигадують все нові й нові махінації із датою. Не гребують переклейкою цінників, виправленням дати маркером чи навіть стиранням з етикетки дати, проставленої при виробництві, і проставленням нової.
«У «Форумі» часто купую молочку і спостерігаю за тим, що на деяких товарах дата виробництва стоїть з майбутнього. Тобто товар вже невідомо скільки лежить на полиці, а виготовлений він буде лише завтра. Ось такий парадокс», – розповідає броварчанка Ірина.

nesupermarket1


Існують і випадки, коли працівники взагалі не морочать голову над тим, щоб вказувати дату і продають все без будь-яких «пізнавальних позначок».
«У магазині «Форум» хотіла купити оселедець. На вітрині лежало декілька штук, запитала коли він був завезений до магазину, відповіді мені не дали, лише знизали плечима. Подивилась на заляпаний цінник – дата виготовлення більше місяця тому. Тільки уявіть собі, скільки він там лежить, обвітрюється та псується. Взагалі, термін зберігання риби в розсолі — 10–15 діб залежно від температури та солоності самого маринаду», – розповідає Оксана.

Нетоварний вигляд

Про те, що якість самого продукту часто підпадає під сумнів, і говорити не варто. Чи можна вже когось здивувати тим, що деякі продукти лежать на полицях далеко не товарного вигляду. Увігнута бляшанка консерви чи прим’ята коробка з тістечками, діряві упаковки круп, рвані мішечки з борошном чи цукром, або ж маленькі дірочки у пакетах з молоком і це далеко не весь перелік товарів, що «красуються» своїм невідповідним виглядом. А тепер згадайте, чи доводилось касирові при вас збирати ганчіркою купки борошна, що розсипалось при переміщенні. Або ж змітати із касового апарату залишки гречки чи макаронів. Чи вимочувати сметанні чи молочні калюжі.
Згідно із законодавством, на полицях не має бути товарів з дефектами. Але що можна говорити про зовнішній вигляд, якщо в нас не дотримуються навіть банальних норм зберігання продуктів. Наприклад, іноді на та в упаковці можна знайти те, що залишають після себе тваринки, постійні мешканці складів продуктів – щури, таргани та інші.
«Купувала в АТБ хлібці. Не звернула увагу одразу, а лише на касі побачила, що збоку надгризений пакет і погризені хлібці. Мишка їх гризла. А я маю їсти після неї? Як можна було виставляти такий товар, куди дивився персонал. Залишається лише здогадуватися, у яких умовах зберігаються продукти на складі. Так можна підхопити якусь серйозну хворобу», – скаржиться Марина.

Якість буває різною і совість також

«Купувала у «Терміналі» помідори, запаковані в контейнери. Подивилась, ніби хороші. Вдома розпакувала, вийняла із контейнера, а вони з іншого боку гнилі. Це ж працівники, напевно, спеціально поклали їх гнилим боком, щоб їх купували і не бачили зіпсованість», – обурюється Марія Михайлівна.
На продажі підгнилих, зіпсованих овочів та фруктів можна наварити порівняно небагато, особливо якщо порівнювати з іншими, більш значними хитрощами.
«Купив заморожену рибу. Мало того, що приніс додому, а з неї почали відвалюватись шматки льоду. Вона розтанула і майже половина ваги, зазначеної на упаковці, «випарувалася». Виходить, заплатив половину за воду? Почав її далі смажити, а вона ще воду віддавала, сама як труха стала, почала розвалюватися. Видно, стільки разів її переморожували, що вона вже взагалі стала ні на що не схожа», – обурюється пенсіонер, пан Петро.
А в деяких випадках вам може пощастити, якщо ви не відчуєте на собі «наслідки» вживання в їжу продуктів сумнівної якості.
«Купила фарш у магазині «Варус», зробила з нього котлети. Після вживання дуже погано себе почувала, отруїлася, а дитині довелось викликати швидку», – скаржиться молода матуся Тетяна.
З проханням провести ревізію м’ясних магазинів, яких в нашому місті хоч греблю гати, надходило безліч дзвінків. Як повідомляють мешканці, вони працюють з рядом порушень, а про ввічливе ставлення продавців марно і говорити. Ми навідались до кількох магазинів мережі «М’ясний», найсуперечливіші враження залишились від точки на Порошинці та на Зеленій папузі. Неприємний запах у приміщенні, подекуди обвітрене м’ясо, яке плаває у калюжах крові – явні візуальні «сюрпризи».
«Касового апарату немає, ваги заставлені банками, нічого не видно. Обважують! Із 400 грамів фаршу виявилось 360, коли вдома переважила», – скаржиться пенсіонерка Маргарита Костянтинівна.

nesupermarket

Як щодо кулінарії?

Якщо у вас немає часу або ж сили готувати собі обід чи вечерю, про вас попіклуються у кулінарному відділі, який є у більшості супермаркетів. Але тут треба бути обачним, адже про умови, в яких готують ці самі страви, або ж про якість продуктів, з яких зроблені ваші голубці чи олів’є, вже ходять легенди. Можна навести масу прикладів, коли громадяни купували неякісні, зіпсовані салати, каші, напівфабрикати та багато іншого.
«Купила на обід салатик у «Сільпо». У ньому був зіпсований буряк. Хотіла віднести і зробити зауваження, але не було часу. Наступного разу перш, ніж купувати запитала, чи свіжий. Мені сказали, що так, але я нагадала про випадок із зіпсованим минулого разу. Мені дали одноразову виделку і запропонували спробувати. А вже потім я побачила, що у них у відділі є одноразові виделки і серветки. Тож, як бачимо, така практика в них існує. Тож не соромтеся зайвий раз поцікавитися якістю товарів, які збираєтеся купувати»,  – розповідає Анастасія.

Сервіс з маленької літери

«Вийшла у «Варус» купити швиденько крупи. А з собою були пакети з продуктами з базару. Вирішила здати в камеру схову, а вільних нема. Ціла черга налаштувалася з тих, хто не може здати речі через недостатню кількість камер схову. Невже не можна більше додати? Стояла хвилин 15, поки не здала пакунки», – жаліється Надія, пенсіонерка.
І як показує практика, це ще «квіточки» неідеального обслуговування. Про неввічливе ставлення до покупців, перевищення своїх обов’язків та інші моменти торгівельного сервісу теж розповідають броварчани: «Нещодавно зайшла у магазин «Салтівські ковбаси», що по вул. Короленка. Ввічливо попросила продавчиню відрізати пів палочки ковбаси. Бо я пенсіонерка, інвалід 2-ї групи і не можу дозволити собі купити цілу. Мало того, що мені відмовили, хоча на вітрині і були відрізані деякі види по половині палки, так ще й нахамили. Попросила телефон головного начальника, мені сказали телефонувати в Харків. Ну як так можна? На цей магазин багато хто скаржиться, бо там і обважують постійно і рівень обслуговування низький», – розповідає пані Тетяна.
У такого роду випадках велику роль відіграє людський фактор, моральні принципи та вихованість кожного конкретного працівника торгової мережі. Чи часто з вами траплялись ситуації, коли ви безпідставно потрапляли під підозру в охорони, вас просили показати вміст сумки чи кишень, або ж сипались звинувачення адміністратора чи продавців?
«Колись зайшла до АТБ із сумкою, після того як розплатилась на касі, підійшов охоронець і попросив показати вміст. Сказав, що вона виглядає підоз­ріло великою. Витягла все, показала йому. Він дозволив йти. Але випадок неприємний, всі в магазині дивились, як на крадійку», – розповідає студентка Аліна.
І якщо в цьому випадку охоронець вів себе стримано, то буває, що на покупця падає ґвалт із криків та звинувачень з погрозами.
«Зайшла до магазину «Варус», що на вул. Короленка. Обирала печиво, трішки нахилилась на коробкою, бо не могла роздивитись ціну. Коли тут підходить до мене якась жінка і починає кричати, звинувачувати в тому, що я вкрала. Не представилась, почала погрожувати. Я рознервувалась, тиск підскочив. За допомогою людей ледве довела їй, що я нічого не брала. Такого хамського та неадекватного ставлення я ще не  бачила», – розповідає пенсіонерка Надія Іванівна.

Алгоритми дій в такого роду ситуаціях:
У випадках, якщо вас безпідставно затримали або звинувачують у крадіжці, не слід хвилюватися. Слід спокійно нагадати працівникам про свої права та слідувати за ситуацією. Якщо вас затримала охорона, то вона не має права вилучати ваші речі і самостійно оглядати їх. Ви маєте самостійно витягти та показати вміст сумки/кишень.
Застосовувати спецзасоби або «лізти до вас із кулаками» охорона теж не має права, хіба що якщо ви самі безпідставно почали вести себе занадто емоційно. Затримати або ж викликати поліцію можуть в лише в декількох випадках: якщо спрацювала «пищалка» і при обшуку у вас виявили вкрадений товар або коли факт вашої крадіжки зафіксований на відео. Якщо охорона не може достеменно пояснити, чому ви маєте чекати на поліцію, чи без факту крадіжки просить пройти в кімнату для ретельного огляду, ви маєте право відмовитись і викликати поліцію самостійно.
Кожен має право на якісне обслуговування. Але часто ми самі даємо змогу власникам магазинів вводити себе в оману. Варто бути пильними і краще зайвий раз перестрахуватись. Обізнаний – значить озброєний.

Софія Левицька

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Найбільш популярні

Середа, 13 вересня 2017, 09:56
Середа, 13 вересня 2017, 10:01
Субота, 21 жовтня 2017, 14:21
Понеділок, 09 жовтня 2017, 11:37
Вівторок, 19 вересня 2017, 10:04
П’ятниця, 01 вересня 2017, 15:42
Вівторок, 19 вересня 2017, 14:19

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ