«Вилазьте, приїхали!» або Труднощі спілкування з місцевими таксистами

Рікші, кеби, екіпажі та карети – все це засоби пересування, які людство використовувало, аби більш-менш швидко, зручно та «з вітерцем» дістатися з пункту А в пункт Б. Час невпинно рухається вперед і «на арену» вже давно й стабільно вийшов один з найкомфортніших засобів пересування – таксі. До речі, в минулому році вперше в Україні в місті Сумах та Конотопі з’явилося соціаль­не таксі, яким можуть користуватися люди поважного віку, а в далекому Сінгапурі запустили перший безпілотний таксомотор

Зручність, комфорт, висока культура обслуговування, найманий автомобіль не прив’язаний до певного маршруту чи розкладу, водій чемний, в салоні чистенько і тепло. Все ідеально, чи не так?
На жаль, не так. Ми досить довго збирали звернення наших читачів зі скаргами на роботу таксі. Останнім часом скарг на сервіс елітного виду транспорту значно побільшало. Ось тільки декілька історій від наших читачів.

Невигадані історії

«Потрібно було дістатися до цент­рального автовокзалу у Києві. Моя дівчина їхала за кордон, погода була жахлива – сніг, хуртовина, тому вирішили не ризикувати із речами і викликати таксі. О 10 ранку почали телефонувати за номером 6-59-44, замовлення прийняли, але мало того, що авто запізнилося на 20 хв., усю дорогу до Лісової водій умовляв нас поїхати на метро. Йому дуже не хотілося їхати через Київ. З горем навпіл він погодився, ми відволіклися на телефонні розмови з друзями, на дорогу не дивилися. Ми ж в таксі! Потім пригрілися і, чесно кажучи, задрімали», – розповідає Олександр.
Коли водій сповістив про кінцеву точку поїздки, молоді люди просто жахнулися. Замість центрального автовокзалу їх привезли на…ж/д!!! До відправлення їх автобуса лишалося півгодини. Водій без жодних докорів сумління взяв з них 180 грн. і навідріз відмовився везти на автовокзал, довелося галопом летіти з величезним чемоданом в метро. Встигли впритул. Лаятися, фотографувати номери та доводити щось просто не було часу. Однак, посадивши дівчину в автобус, Олександр все-таки вирішив зателефонувати за вказаним номером і поскаржитися на дії водія. Далі було взагалі цікаво.
«Не встиг я почати пояснювати ситуацію, як дівчина на тому кінці дроту роздратовано перейшла на крик. «Ти шо, пацан, не бачив, куди тебе везли?!!!». Далі нецензурна тирада і відключилися. Набираю знов – мене відправили у «чорний список». Такий ось сервіс. Вирішив звернутися до вас, попередити, аби більше ніхто не потрапив у таку халепу», – посміхається юнак.
Тепер вже можна жартувати, але стан молодих людей, які могли запізнитися не в кіно, не на зустріч з друзями, а на міжнародний рейс, можна тільки уявити…
Ще одна історія від нашої читачки. Юлія викликала таксі близько першої години ночі після Різдвяного богослужіння у католицькому храмі на вул. Петлюри. Добиратися додому треба було на інший бік міста. У мобільному був тільки номер таксі «Десятка», який дівчина і набрала. Диспетчер здивовано перепитала, куди має під’їхати машина, сказала, що зупинки «Шиномонтаж» взагалі у Броварах немає. Довелося детально пояснювати, що там поряд, які будинки та споруди. Незважаючи на досить пізню годину, вільних машин не виявилося і дівчину відразу попередили, що чекати доведеться хвилин 15–20.
Простоявши на морозі майже 30 хвилин, Юлія знову набрала той самий номер. Вже інший жіночий голос прийняв… нове замовлення, адже за словами диспетчера, ніякого навіть натяку на попередній дзвінок з цього номера не було. Пославшись на збій в мережі зв’язку з водіями, знову попросили почекати 10–15 хвилин. Ще за 25 хвилин дів­чині зателефонували стурбовані довгою відсутністю батьки і через 10 хвилин тато приїхав за нею. Не варто казати, що від «Десятки» жодних вибачень, як і авто, не було…
Звертались до нас і зі скаргою, що таксист не схотів їхати у кінець вулиці, бо там «калюжа і машина забрудниться», а мама з дитиною на руках у дощ чимчикувала до свого подвір’я. Про радіо «Шансон», стійкий запах цигаркового диму чи постійні розмови водія по мобільному та порушення правил дорожнього руху теж розповідали. А зробиш зауваження – такого наслухаєшся…

Кому пожалітися?

То що ж робити, коли в таксі вас образили, ошукали, нахамили, не відреагували на виклик, привезли не туди, куди вам хотілося б? Кому пожалітися, крім родичів та знайомих? Які методи впливу існують на недобросовісних водіїв та їх іноді не менш невихованих господарів? Адже ні для кого не секрет, що всі таксомотори є приватними.
«Міська влада не має впливу на власників таксі, адже жодним документом не регламентуються взаємовідносини з приватними перевізниками, що працюють на таксі», – кажуть у міському управлінні економіки.
Звичайно, перше, що спадає на думку – поскаржитися власнику таксомоторів, однак після одного-двох телефонних дзвінків вас, скоріше за все, «забанять», як це було з Олександром, і поговорити з «начальством» вам навряд чи вдасться.
Можна, звичайно, звернутися до органу з питань захисту прав споживачів. З 2016 року ці функції покладено на Держпродспоживслужбу, але варто попередньо гарненько «озброїтися» доказовою базою – фото, ще краще відео чи аудіо записами проблемних моментів. А саме головне – чек про поїздку. Так-так, але в наших реаліях, на жаль, це фантастика. Як правило, в стані афекту громадяни забувають навіть сфотографувати кривдника чи його транспортний засіб, не кажучи вже про офіційний документ, а значить і доказів ніяких, тільки слова.
Якщо вже гарно «допекло», є ще один орган, куди можна звернутися зі скаргою – Укртрансбезпека. До компетенції даної структури входять і заходи державного контролю надання послуг з перевезення пасажирів на таксі. Контакти можна легко знайти в інтернеті.
Ще один метод нам підказала броварчанка Олена: «У наш час інтернет-спільнота має велику силу. Думаю, можна розгорнути антирекламну кампанію, навести приклади, прокоментувати гарненько. Зараз є з кого вибрати, якщо кількість заявок різко зменшиться – ось вам і покарання для неввічливих чи недобросовісних!».
Приводом для написання скарги на таксі можуть бути не тільки неправомірні дії водія або його поведінка в цілому, але і неналежне оснащення автомобіля, на якому здійснюються перевезення пасажирів.
Найпоширеніше порушення, яке допускають водії таксі – неправильне визначення тарифу за перевезення. Якщо ви вважаєте, що водій таксі неналежним чином надав вам послугу, то скаргу можна написати його безпосередньому керівництву.
На практиці, це найскладніше, адже мається на увазі не диспетчерська служба, а організація, зареєстрована в якості юридичної особи або фізичної особи-підприємця. А знайти «вихід» на власника майже неможливо.
Якщо служба таксі має ліцензію, то найменування організації-перевізника можна уточнити у самого водія. Крім того, воно повинно бути в обов’язковому порядку зазначено на передній панелі автомобіля. Якщо такої позначки немає, ви маєте право вимагати відповідні документи на право здійснення перевезень у водія. Та в 90% випадків броварські таксисти – нелегали, тобто працюють без дозволів.
Тож наостанок декілька порад. Якщо так вже необхідно скористатися послугами таксі, не полінуйтеся перетелефонувати вашим друзям, які часто користуються цим видом транспорту, запишіть декілька номерів перевірених та добропорядних служб таксі.
Якщо вас образили чи надали неякісну послугу – звертайтеся до ЗМІ, пишіть в місцевих групах у соцмережах, розповідайте знайомим, організуйте міні-протест міського масштабу. Жарти жартами, але громадська думка має неабияку вагу.

Ольга Підлісна

Додати коментар


Захисний код
Оновити

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ