Вантажний автотранспорт у Броварах: хто врятує наші дороги?

Фури різноманітної конфігурації та вантажопідйомності вночі заважають спати, зранку створюють затори та загалом руйнують дорожнє покриття.
Броварчани обурюються, чиновники приймають рішення, а перевізники ігнорують обмежувальні знаки та об’їзну дорогу. Чи можна знайти в такий ситуації компроміс, з’ясовував «ГР».

Вражаючі результати в теорії – «мінімум» на практиці

Броварські автошляхи з дня у день руйнуються від значного навантаження внаслідок руху важенних фур-«довгомірів» та потім потребують оперативного втручання з боку міської влади. Перший крок до вирішення цієї проблеми було зроблено 12 липня 2016 р. – виконкомом прийнято рішення обмежити рух великовагових транспортних засобів вулицями та дорогами комунальної власності міста шляхом встановлення обмежувальних дорожніх знаків «Рух транс­портних засобів, маса яких перевищує 24 т, заборонено», «Рух транспортних засобів, навантаження на вагу яких перевищує 7 т, заборонено». Виходить, що підприємства та перевізники про обмеження були повідом­лені і… благополучно про них забувають.
Броварські поліціянти мають здійснювати контроль за рухом великовагових транспортних засобів по місту Бровари. Та все це теорія, яка із практикою, на жаль, значно розходиться. Обмежувальні знаки і Об’їзна дорога перевізниками фур із металевими конструкціями, продуктами та іншим вантажем, що прямують в сторону Чернігова, ігноруються.

Обмежувальні знаки не обов’язкові для реагування

Ймовірно, більшість водіїв вантажного автотранспорту, які «випадково» заїхали до Броварів – такої думки. А як по-іншому трактувати те, що вони просто не помічають обмежувальних знаків, за порушення яких передбачена адміністративна відповідальність.
«Якщо при патрулюванні вул. Гагаріна бачу фуру, що під’їжджає до мерії, як інспектор, маю право зупинити її та виписати штраф у розмірі 255 грн.», – каже начальник сектору патрульної поліції Броварського міського відділу капітан Володимир Шуб.
Аж раптом в його прямій мові з’являється «але».
«Але я не можу притягнути до відповідальності ту ж саму вантажівку АТБ, що рухається по вул. Гагаріна, навіть з урахуванням того обмежувального знаку. Вона везе продукти харчування і в неї тут місце розвантаження», – додає правоохоронець.
І справді, у Броварах є багато складів, магазинів, працюючих підприємств, куди із вантажем може їхати будь-яка фура. З іншого боку, водії вантажного автотранспорту з напівпричепом мають перевірятися, маршрут руху має бути прослідковано.
«Так було раніше, коли були шляхові листи. Водій був зобов’язаний його надати, а інспектор за цим листом міг прослідкувати маршрут та зрозуміти, чи є у нього місце дислокації у Броварах, чи він просто знехтував об’їзною дорогою та ввів нас в оману», – додав Володимир Шуб.
За його словами, шляховими листами зараз займається Державна служба з безпеки на транспорті. У Броварському ж відділі поліції таких повноважень немає.

Об’їзна дорога – шанс зберегти дорожнє покриття

«Окружна» – так у народі називають трасу міжнародного значення Е-95. Саме нею мають користуватися водії вантажного автотранспорту, якщо їхнє місце дислокації – не Бровари. Чому не користуються – питання риторичне.
«На місці водіїв фур ніколи б не поїхав через Бровари. Скористався б Окружною трасою. Який сенс зупинятися на світлофорі кожні 200–300 м, якщо можна спокійно їхати по трасі, не змінюючи швидкісних режимів, не гальмуючи. Будь-який досвідчений водій розуміє, якщо він їде хай навіть 70 км на годину, але не зупиняючись – зекономить значно більше палива, ніж, якщо почне гальмувати, знов розпочинати рух та набирати обороти», – сказав Володимир Шуб.
Все ж, більшість водіїв фур не хочуть робити зайвий «крюк» та прямують навпростець – через Київську. Їх зовсім не хвилює стан нашого дорожнього покриття, вони не звертають уваги на корки, що спричиняють своїм транспортом. Найбільш гостро це відчувається влітку, коли асфальт просто пливе.
У Броварському відділі поліції шляхів вирішення питання сьогодні не знаходять.
«Ми не можемо обмежити рух транс­порту. Ми не встановлюємо знаки, не наносимо розмітки, не міняємо схеми організації дорожнього руху на тих чи інших вулицях. Це компетенція утримувача дорожньої вуличної мережі, тобто Броварської міської ради. Саме цей орган вирішує, де обмежити рух, а де його відкрити. Ми лише контролюємо дотримання законодавства», – підсумував пан Шуб.
Свою частину місцева влада виконала – рішення про обмеження руху прийняла, черга за поліцією – забезпечити контроль за його виконанням.

Вікторія Шевченко

Додати коментар


Захисний код
Оновити

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ