Нові правила Ощадбанку:чи зміниться сервіс найбільшої державної банківської установи?

Друга декада кожного місяця стає справжнім випробуванням для тих, хто сплачує за «комуналку» по-старому – «живими» грошима, а не через інтернет. Нещодавно містом прокотилися чутки, начебто відтепер за кожну платіжку потрібно буде платити чи не 10 гривень. «ГР» вирішив розібратися, чи є підґрунтя у подібних побоювань?

Трохи історії

Ощадбанк (повна назва: Публічне акціонерне товариство «Державний ощадний банк України») — найбільший за кількістю відділень серед усіх банків України. Перебуває у державній власності. Станом на 1 січня 2016 року загальні активи банку становили 159 мільярдів гривень. Національна мережа банківського обслуговування Ощадбанку включає в себе близько 4100 відділень, понад 2000 банкоматів та понад 1000 інформаційно-платіжних терміналів. Ощадбанком емітовано понад 8 млн. платіжних карток. Банку належить інтернет-банкінг та платіжна система «Ощад 24/7».
Це єдиний в Україні банк, що має закріплену Законом України «Про банки і банківську діяльність» державну гарантію повного збереження грошових вкладів громадян.
За даними британського журналу The Banker, у 2014 році Ощадбанк посідав десяту позицію в рейтингу найбільших банків Центральної та Східної Європи та 367-у в рейтингу тoп-1000 світових банків. За класифікацією НБУ, є одним з трьох системно важливих банків в Україні у 2016 році.
Все гарно пише інтернет, чи не так? Але далі починається «чорна смуга». Банк другий рік поспіль є збитковим. У 2014 році він зазнав збитків на суму 8,5 мільярда гривень. За словами голови правління Андрія Пишного, більшість збитків були завдані анексією Росією Криму. У 2015 році збитки ще більше зросли і сягнули 12,2  мільярда гривень.

Банк «совкового» періоду

Незважаючи на активні дії по залученню до банку якомога більшої кількості вкладників, пропорційно цьому числу зросла і кількість скарг на роботу відділень Ощадбанку.
«Шановні керівники! Невже не можна налагодити роботу з прийому комунальних платежів! Касири обслуговують дуже повільно, вирішують особисті питання по телефону. Сьогодні простояла півтори години у Миколаєві у відділенні, яке знаходиться у 18 поштовому відділенні по пр. Жовтневому. Оплата за двома книжками і квитанції за телефон зайняла 35 хв. Зате касир встигла поговорити по мобільному. Я розумію, що їй все одно, скільки людей вона обслужить. Робочий час йде. Черги величезні! Люди не поміщаються у приміщеннях і стоять на вулиці! Так, що говорити про касирів, якщо навіть у Вас по контактного телефону прямої лінії банку ніхто не бере трубку», – пише в інтернеті пані Наталя з Миколаєва.
Якщо промоніторити «мутні води» все­світньої мережі, можна побачити, що стійка тенденція до негативу спостерігається у більшості відгуків про роботу Ощадбанку.
Чесно кажучи, жодного доброго слова про персонал та обслуговування ми не почули і у Броварах. Можливо, виною всьому саме те, що останнім часом кількість людей, які обслуговуються у цій установі, збільшилася в рази, черги, особливо у період масової проплати за комунальні послуги з 15 до 20 число кожного місяця, вишиковуються кілометрові, а підходи до обслуговування клієнтів, на жаль, лишилися, як у далекі радянські часи. І це зовсім не голослівні заяви.
«Плачу за комунальні послуги у відділенні на Гагаріна. Мало того, що приміщення – утрьох ледве розвернутися, то ще й працівники злі, як… не буду казати хто. Так же не можна, в черзі в основ­ному пенсіонери, літні люди, а на них гиркають, як на кошенят», – бідкається пенсіонерка Валентина Петрівна.
«Дуже незадоволена рівнем сервісу у Ощадбанку. Начебто всіх туди так припрошують, бюджетників ледь не примусово переводять, а обслуговування нікудишнє. Уявіть, я свою зарплатну картку не могла забрати три дні! Бігала між центральним офісом на Незалежності і відділенням на Кірова. Як можна картку передати, а конверт з пін-кодом забути в іншому відділенні?! А я, до речі, кожного разу з роботи мусила відпрошуватись. Про черги взагалі мовчу», – обурюється Марина.
«Хамство неприкрите, совок совковий, жодного сервісу, про що ви?! Намагаюся з Ощадбанком не зв’язуватися взагалі. У будь-якому комерційному банку отримаєш нормальний рівень обслуговування, тобі посміхаються з порога, чисто, гарно, а тут…», – безапеляційно стверджує Олексій.
І таких історій, повірте, можемо розповісти ще безліч. Оскільки у Броварському відділенні Ощадбанку віднедавна новий керівник, сподіваємося на виправлення ситуації у найближчому майбутньому.

За кожну квитанцію – три гривні комісії

А тепер повертаємося до того, з чого почали – чутки про підвищення комісії за обслуговування у Ощадбанку. Як виявилося, зовсім небезпідставні були розмови.
Як повідомили нам у мерії, керівницт­вом Ощадбанку у рамках так званої комерціалізації дійсно розглядалася можливість підвищення комісії для населення до 8 грн. за платіж. Однак, важелі впливу на таке рішення було знайдено.
Оскільки у Броварах досить багато відділень Ощадбанку і всі вони, як організація державної форми власності, користувалися пільговою орендною ставкою, міські чиновники попередили, що у разі підвищення комісії за послуги для населення, зросте і оренда приміщень, як для комерційних банків.
«Це був досить непростий процес, нам довелося зустрічатися з керівником обласного управління Ощадбанку та переконувати у неправомірності таких дій з боку банку. В кінці кінців ми дійшли згоди, банк залишається на умовах пільгової оренди, а комісія складатиме 3 гривні з платежу, як і по всій країні. Менше, на жаль, встановити не можна, адже це політика центрального Ощадбанку», – пояснює заступник міського голови Григорій Голубовський.
До речі, віднедавна Ощадбанк заявив про те, що безкоштовних платежів більше не буде.
Відповідне повідомлення для клієнтів банк розмістив у своїх відділеннях.
«Інформуємо, що 1 грудня 2016 року будуть внесені зміни в тарифи АТ «Ощадбанк», а саме в «Прийом платежів за житлово-комунальні і телекомунікаційні послуги на користь суб’єктів господарювання – постачальників послуг, з якими укладені договори на прийом платежів і/або надання інформаційних послуг» і буде встановлено тариф у розмірі 3 грн. за один платіж в касі установ АТ «Ощадбанк», – йдеться в повідомленні.
«Ощадбанк», таким чином, став останнім банком, який відмовився від безкоштовної обробки платежів за ЖКП своїми касирами.
Зазначається, що без комісій послуги ЖКГ можна буде оплатити лише в терміналах самообслуговування «Ощадбанку». Навіть оплачуючи комунальні послуги через інтернет, ви все одно маєте заплатити 3 комісійні гривні.
Оскільки повідомлення набуло чималого резонансу, навіть Президент України звернувся до правління Ощадбанку з закликом повернути безкоштовні комунальні проплати.
«Спрямував голові правління «Ощадбанку» лист із закликом скасувати рішення про стягнення з громадян комісії за оплату комунальних послуг. В умовах встановлення ринкової ціни на енергоносії українці сумлінно платять за спожиті воду, газ і електрику, тому вважаю рішення про встановлення з 1 грудня 2016 комісійної винагороди «Ощадбанку» за оплату комунальних послуг безпідставним», – написав на офіційній сторінці у фейсбуці Петро Порошенко.
Сподіваємося, що наполегливе побажання Президента буде враховано банкірами, а поки шукайте термінали Ощадбанку, або ж готуйте 3 грн. за кожну з ваших квитанцій. А що поробиш, таке життя…

Ярина Вишневецька

oschad

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Найбільш популярні

Середа, 13 вересня 2017, 09:56
Середа, 13 вересня 2017, 10:01
Понеділок, 09 жовтня 2017, 11:37
Субота, 21 жовтня 2017, 14:21
Вівторок, 19 вересня 2017, 10:04
П’ятниця, 01 вересня 2017, 15:42
Вівторок, 19 вересня 2017, 14:19

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ