Субсидію отримали? Доведеться повернути…

Ще не було в поштових скриньках квитанцій з нарахуваннями за теп­ло та гарячу воду, а деякі броварчани вже отримали за вересень «валідольні» рахунки від «Тепломережі». В чому справа, звідки взялися цифри у графі «До сплати»?! «Громадський Ревізор» спробував розібратися

Квитанція, сума, валідол

«Отримала квитанцію, схопилася за серце… В графі «субсидії» написано 1213 грн. з мінусом, і ця ж само сума стоїть «до сплати». Що це за гроші?! Ще ж ні опалення, ні води не було?! У мене ж субсидія все покриває! Кому я що винна, у мене пенсія менша, ніж ця  квитанція!», – майже плачучи, розповідає броварчанка Валентина Василівна.
«Не буду я нічого платити! Субсидія оформлена правильно, а що вони там понапридумували – не моя справа! Це взагалі неподобство – дали субсидію, а тепер такі суми понаписували у квитанціях! А що буде далі?! Не буду платити, і все!», – категорично налаштована Ольга, яку теж «порадували» сумою у майже півтори тисячі гривень.
Аби розібратися у ситуації, ми вирушили до міського управління соціального захисту, де нам пояснили наступне. «Відповідно до постанови Кабінету міністрів України від 23 серпня 2016 р. №534, станом на 01 жовтня 2016 р. КП «Броваритепловодоенергія», ТОВ «Київ­­облгаз збут», ПАТ «Київ­обл­енерго», ТОВ «Житло уют сервіс» забезпечено повернення до державного бюджету коштів субсидій, що обраховувались на рахунках абонентів, які користувались субсидією на природний газ, централізоване опалення, електроенергію протягом опалювального періо­ду 2015–2016 років», – каже начальник управління Алла Петренко.
Вищезазначеною постановою пе­редбачено повернення сум субсидій, що не використані абонентами протягом опалювального періоду і залишились на рахунках абонентів станом на 01 травня 2016 року.
Тобто, якщо розмір призначеної субсидії перевищив фактичну вартість послуги, то різницю потрібно повернути державі.
В управлінні соцзахисту впевнені – ці кошти має повернути підприємство, яке надає послугу, тобто «Тепломережа», «Київоблгаз збут», «Київобленерго» та «Житло уют сервіс».

Безкоштовний хліб з доплатою

Дещо іншої думки фахівці КП «Бровари­тепловодоенергія». У платіжках дійсно вказані суми, які потрібно повернути підприємству. І зробити це мають самі отримувачі субсидій. «Це те ж саме, що ви приходите в магазин купувати хліб, вам дають його безкоштовно і ще 20 гривень доплачують. Ось ці надлишкові 20 гривень зараз і потрібно повернути», – яскраво ілюструє ситуацію начальник відділу збуту КП «Бровари­тепловодоенергія» Володимир Чипаченко.
Як виявилося, таких «нещасливих щасливчиків» у Броварах ні багато, ні мало 3670 і повернути тільки «Тепломережі» мають трохи більше двох з половиною мільйонів гривень. Суми різні – від 50 копійок до понад дев’ять тисяч гривень.
«Під роздачу» потрапили ті, в кого або ж був борг на початок опалювального сезону або ті споживачі, які не оплачували чи оплачували не у повному обсязі за послугу з постачання гарячої води. Тому за рахунок надлишку субсидії за централізоване опалення зменшилась заборгованість, яка виникла на початок нинішнього опалювального сезону та зменшилась сума нарахування за послугу з постачання гарячої води.
Власники особових рахунків були попереджені – каже Володимир Чипаченко, на кожній квитанції було розміщено роз’яснення щодо повернення до бюд­жету невикористаної суми субсидії.
З будь-яких питань в «Тепломережі» готові спілкуватися по кожному окремому випадку, нікому не відмовлять. На майбутнє ж рекомендують звертати увагу на суму обов’язкового платежу та вчасно його оплачувати. Тоді при проведенні перерахунків неприємностей гарантовано не буде. До речі, наявність даного боргу на призначення субсидії у подальшому не впливає, а виплату «надлишкової» суми готові реструктуризувати. Однак, особливо радіти не варто, адже заборгованість нікуди не дінеться і сплачувати хочеш-не хочеш доведеться. Якщо не цієї зими, то наступної весни, коли опалювальний сезон закінчиться. Така ось ситуація…

Мирослава Соколенко

Додати коментар


Захисний код
Оновити

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ