«ProZorro» чи не дуже? Як система працює в Броварах

Нагадаємо, що з першого серпня цього року система публічних закупівель «ProZorro» запрацювала на повну. Пройшло вже достатньо часу, щоб можна підвести перші підсумки її функціонування. Як працюється із системою в Броварах, які є плюси та мінуси дізнавався «Громадський Ревізор»

Поки служби міста продовжують призвичаюватися. Та попри це, вже можуть точно назвати як позитивні зміни, так і те, над чим слід було б ще попрацювати для того, щоб система публічних закупівель стала більш зручною.
Завдяки системі, місто може економити значну частину бюджетних коштів. І прикладів із вдало проведеними торгами чимало. «ProZorro» дозволяє також зекономити час на пошук підрядників, адже все автоматизовано і особа сама може знайти пропозицію швидко  зручно, через сайт. Але насправді, все буває зовсім по-іншому. І там, де час мали економити, виходить навпаки.
Ми зібрали коментарі керівників управлінь та підприємств, які знають про будні роботи з системою.
«Ще до роботи з «Прозорро» ми практикували такі випадки, коли оформляли договори день у день. Тобто сьогодні ми зустрічаємося із компанією, обговорюємо всі умови і в цей день підписуємо договір. З «Прозорро» так не вийде, адже треба витримати термін у 15 днів на те, щоб чекати звернень. Коли була можливість працювати з договором, звичайно все проходило набагато швидше і оперативніше», – розповідає Галина Плотнікова, начальник УЖКГ.
«Ми працюємо дуже напружено із системою. Кожен день вносимо в систему надзвичайно багато необхідних матеріа­лів, на які нам виділено кошти. Наприк­лад, майже 3 мільйони гривень нам було виділено на БДЮТ – на меблі, музичні інструменти. І за нашої практики, можна сказати що дійсно йде велика економія коштів. Але треба уважно виписати технічні вимоги, вивчити всі нюанси попередньо», – розповідає Оксана Мельник, начальник управління освіти і науки.
«З часом, дійсно виходять не дуже приємні ситуації. Мешканці не можуть сидіти декілька днів без води і чекати, поки ми проведемо торги і оберемо виконавця. Звичайно, у нас є акти, які ми складаємо за наказом аварійної ситуації. Але через Прозорро, все ж таки довго. Я думаю, декілька днів вистачило б на торги. І був би чудовим варіан­т, аби хоча б за 5 днів ми вже мали змогу купити ті чи інші товари чи послуги. І такі моменти дійсно ускладнюють роботу», – розповідає Сергій Сафронов, директор КП «Броваритепловодоенергія».
Оксана Мельник, також розповідає і про інші аспекти роботи із «ProZorro»: «От зараз ми замовляємо постільну білизну. Але треба подивитись, якою вона буде у використанні. Просимо фахівців, людей, які знаються на якості товару, щоб вони допомагали. Щоб ми мог­ли обирати і якісний товар, а не лише дешевий».
І справді, тут можна погратись у «пощастить-не пощастить», адже одна справа — бачити певний товар «вживу», перед собою, а потім вже вирішувати, купувати чи ні. А зовсім інша – домовлятися про покупку в Інтернеті. Щоб не придбати «кота у мішку», потрібне допрацювання системи.
Ще один ризикований момент, коли можна натрапити на недобросовісних постачальників. Наприклад, один з торгів виграла фірма, що вказала лише один номер телефону, який ніколи не відповідає. Місцезнаходження компанії – село… в Кіровоградській області. Укласти договір з «переможцем» так і не вдалось. А час втрачений. На жаль, система не дає можливості поскаржитись на такого учасника торгів і він і далі може спокійно «вигравати» торги в інших населених пунктах.
Сподіваємось, що з часом система удосконалюватиметься і робота з нею приноситиме не лише економію коштів для міського бюджету, а й дійсно спростить роботу спеціалістів в сфері закупівель.

Софія Левицька

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ