Школа майбутнього:європейський рівень освіти у Броварах

Надихаючий, мотивуючий простір, кейс-уроки, онлайн-навчання, елект­ронний щоденник та інші цікавинки. Все це – вплив Нової Освітньої Платформи, що відносно недавно стартувала в Україні.
Один з її яскравих прикладів – інноваційна школа, що 1 вересня поточного року відкрилася у с. Путрівка Васильківського району. Кажуть, у ній хочуть навчатися навіть кияни. Над чимось подібним, але набагато цікавішим та масштабнішим замислилися і у Броварах. Відправляємося за подробицями

Хвиля рушійних змін

Нова школа для стотисячного міста – це більше, ніж подарунок. Це багаторічна необхідність, адже місто з кожним роком розбудовується.
Майбутня школа, яку вирішили побудувати у Броварах, буде розташовуватися на вул. Симоненко, 103 в ІV житловому районі та на 100% стане нестандартною.
«Ми хочемо зробити цю школу максимально зручною, інноваційною та сучасною. Це буде повністю новий формат навчального закладу з відкритими просторами, креативними навчальними зонами та багатофункціональними спортивними об’єктами», – ділиться планами на майбутнє мер Броварів Ігор Сапожко.
За його словами, на будівництво школи майбутнього з міського бюджету планується виділити близько 70 млн. грн. Розуміючи, що цієї суми не вистачить, міські керманичі звернулися до в. о. голови КОДА Лева Парцхаладзе. Знаний забудовник пообіцяв допомогти, відвідав місце майбутнього будівництва та оголосив на своїй офіційній сторінці у Facebook конкурс на кращу передпроектну пропозицію нового сучасного простору для школярів.
До речі, Лев Ревазович є ініціатором впровадження Нової освітньої платформи на Київщині.
Це абсолютно новий освітній проект. З його впровадженням в освітній українсь­кий процес почало змінюватися уявлення про те, яким він має бути.
НОП базуватиметься на 4 основних принципах: новий простір, новий контент, нові технології та новий менеджмент.
Перший принцип – новий простір – передбачає оновлення дизайну шкільних приміщень. Дітям будет в рази цікавіше приходити в школу, де на стінах зображені забавні мультяшні картинки, сходи розарбовані різними кольорами і навіть гардероб та умивальники стилізовані під щось яскраве та веселе. До того ж, це допоможе развивати у них креативність та фантазію.
Другий компонент – новий освітній контент. А це корисні, сучасні, актуальні знання, які знадобляться в майбутньому.
Поряд з традиційними, в школі будуть проводитись так звані кейс-уроки. Це запозичена європейська практика та основа навчання по-новому. Кейс-уроки – це коли берется певна тема і розглядається з точки зору різних шкільних предметів. При цьому, під час подачі матеріалу активно використовуються різноманітні візуальні техніки та ігрова форма.
Беззаперечним плюсом є те, що учні володітимуть англійською мовою з молодших класів. Адже навчання тут відбувається за принципом 70:10:10:10. Тобто 70% – розмовна практика і по 10% – граматика, читання, письмо.
Крім того, школярам викладаються предмети двома мовами – українською та англійською. У результаті діти будуть вільно говорити. А це саме основне.
Третій компонент – сучасні технології. Тут все зрозуміло – в час розвитку інформаційних технологій просто необхідно використовувати компьютери, планшети для навчання та інші переваги, які дає нам інтернет. В школі майбутнього працюватиме платформа «онлайн навчання» та елект­ронний щоденник.
Четвертий компонент – кадри. Звичайно ж, дитина буде більше довіряти педагогу, який розбирається, скажімо, в мобільних додатках і з яким можна обговорити останню книгу «Гаррі Поттера». Всі учителі, які викладатимуть, мають пройти спеціальні тренінги та оволодіти сучасними ІТ-технологіями, програмами. Тобто, діти мають сприймати педагогів «за своїх».
Саме такий інноваційний заклад буде збудований з нуля у нашому місті.

Яка вона, школа майбутнього

Ранок вівторка зібрав разом архітекторів, депутатів та громадськість. У малій залі Броварської міської ради протягом трьох годин спеціалісти з архітектури представляли передпроектні пропозиції школи майбутнього у Броварах. Саме під таким девізом пройшла ця офіційна зустріч.
Цікаві, яскраві, креативні проекти представляли в основному молоді архітектори із масою нестандартних ідей, але незначним досвідом у реалізації таких великих проектів.
Загалом 4 жовтня було презентовано 14 концептів школи майбутнього. Що доповідачі тільки не пропонували: розділити навчальний заклад на три окремих: молодшу, середню та старшу (в контексті того, що розмістити 2600 дітей в одному приміщенні просто нереально), зробити біля школи авто та велостоянки, подумати про навчально-дослідну зону, де могли б розташовуватися лабораторії, майстерні, зоокуточки, влаштувати літню терасу, де можна було б відпочивати у теп­лу пору року.
Особливу увагу приділили спортивній складовій: басейну, стадіонам, спортзалам, футбольному та волейбольному полю, тенісним кортам. А все для розвитку молодого покоління, яке потребує дещо інших умов навчання.
«Ми живемо в період інформаційної ери. І навчання за стандартними підходами – у стандартних будівлях просто не можемо собі дозволити», – каже архітектор Андрій Шевченко.
Проект своєї школи він розділив на два основні блоки: загально-навчальний та загальношкільний із їдальнею, актовою залою, спортзалом та іншими зонами відпочинку. «Школа майбутнього має бути відкритою та включати в себе приміщення не тільки для учнів, але й громади. Той же самий спортзал може функціонувати, як повноцінний спортивний заклад наряду з комерційними організаціями, що отримують досить непогані прибутки» – сказав він.
А от у президента Міжнародної корпорації «Гранд» Володимира Співаковського на цю школу просто грандіозні плани.
«Весь процес навчання ми маємо запрограмувати архітектурно. Якщо сьогодні влаштовуємо тренінги для вчителів, значить маємо створити не просто вчительську, а цех вчителів. Ми маємо показати, що вчителі – генератори навчального процесу, а не просто «виставлячі» оцінок», – каже він.
На його думку, у школі майбутнього обов’язково має бути багато різноманітних лабораторій: лабораторій 3D друку, IT-лабораторій, аграрних лабораторій, лабораторій із сонячними батареями.
«Мрію, щоб дах цієї школи був покритий сонячними батареями, які б виготовляли старшокласники, та у процесі роботи вчилися фізичним, хімічним, математичним процесам. Можливо навіть заробляли. Ми ж хочемо, щоб людський капітал випускників коштував дорого. А для цього шкільна система має піднятися на три рівні», – підсумував Володимир Співаковський.
Мер міста Ігор Сапожко по завершенні плідної зустрічі подякував архітекторам за презентації та пообіцяв, що найближчим часом буде обрано найбільш цікаві проекти, найкращий з яких стане новою школою в Броварах.
До того, як зможемо увійти до нового навчального закладу та побачити все на власні очі, ще далеко. Багато днів, місяців, а, можливо, років проектних, будівельних та оздоблювальних робіт. Та головне, що ідеї є, а за ними, як відомо, майбутнє!

Алевтина Кокоша

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Найбільш популярні

Середа, 13 вересня 2017, 09:56
Середа, 13 вересня 2017, 10:01
Понеділок, 09 жовтня 2017, 11:37
Вівторок, 19 вересня 2017, 10:04
П’ятниця, 01 вересня 2017, 15:42
Понеділок, 21 серпня 2017, 11:29
Вівторок, 19 вересня 2017, 14:19

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ